Pinsamma och omotiverade stånd.
Hur är det, brukar ni få ofrivilligt stånd fortfarande eller har åldern börjat göra sig påmind?
Har ni kommit i några pinsamma situationer? Åker ni på ett helt omotiverat stånd när ni åker till ICA Maxi och handlar, vaxar bilen eller står vid Minuten och tar ut pengar?
Berätta!
För ett tag sedan jobbade jag som chaufför och jag vet fan inte vad det berodde på men vissa dagar så körde jag omkring med konstant ståkuk.
Det gick bra så länge jag satt i biljäveln, desto värre blev det när jag blev tvungen hoppa ut, gå bak i lastutrymmet, hämta varorna, kartongerna eller vad det nu kunde vara och bära upp skiten till den väntande kunden - fortfarande med fullt stånd! Ibland var varorna tunga och jag fick ta i så svetten sprutade. Det kändes som om allt blodet rusade ut i kuken.
Jag har stått utanför många dörrar och ringt på och försökt dölja ett stånd som inte har givit med sig en tum. Ibland blev man inbjuden på kaffe och hade jag tid och kunden var trevlig så kunde man inte tacka nej.
Sedan så satt jag där i deras kök, ofta hos någon gammal pensionär och drack kaffe, käkade ostmackor, konverserade och drog vitsar - med en kuk som kändes som om den var gjuten i betong.
Undrar vad kunderna hade tänkt och vad de skulle sagt till sina vänner om de visste om det?
-"Idag bjöd jag in budet som kom med varorna, vi drack kaffe tillsammans, diskuterade nya regeringen, analyserade kyrkovalet och gnällde över den regniga sommaren. Han hade stånd hela tiden."