• Etta med kokvrå

Pinsamma och omotiverade stånd.

Hur är det, brukar ni få ofrivilligt stånd fortfarande eller har åldern börjat göra sig påmind?
    Har ni kommit i några pinsamma situationer? Åker ni på ett helt omotiverat stånd när ni åker till ICA Maxi och handlar, vaxar bilen eller står vid Minuten och tar ut pengar?
    Berätta!

För ett tag sedan jobbade jag som chaufför och jag vet fan inte vad det berodde på men vissa dagar så körde jag omkring med konstant ståkuk.
    Det gick bra så länge jag satt i biljäveln, desto värre blev det när jag blev tvungen hoppa ut, gå bak i lastutrymmet, hämta varorna, kartongerna eller vad det nu kunde vara och bära upp skiten till den väntande kunden - fortfarande med fullt stånd! Ibland var varorna tunga och jag fick ta i så svetten sprutade. Det kändes som om allt blodet rusade ut i kuken.

Jag har stått utanför många dörrar och ringt på och försökt dölja ett stånd som inte har givit med sig en tum. Ibland blev man inbjuden på kaffe och hade jag tid och kunden var trevlig så kunde man inte tacka nej.
    Sedan så satt jag där i deras kök, ofta hos någon gammal pensionär och drack kaffe, käkade ostmackor, konverserade och drog vitsar - med en kuk som kändes som om den var gjuten i betong.

Undrar vad kunderna hade tänkt och vad de skulle sagt till sina vänner om de visste om det?
    -"Idag bjöd jag in budet som kom med varorna, vi drack kaffe tillsammans, diskuterade nya regeringen, analyserade kyrkovalet och gnällde över den regniga sommaren. Han hade stånd hela tiden."

• Svar på tråden Pinsamma och omotiverade stånd.
  • Camerlin

Ja, den har ett eget liv ibland. Hur ska man förklara något sådant åt en kund eller medarbetare?

- Ja, du vet. Det säg ju att den har eget liv!
    - Oj var det i den fickan jag satte ficklampan!?
    - Hej, på dig med. Är inte du också glad att se mig?

• Anonym (VäntMan)

Självklart! Får mer eller mindre omotiverat stånd så gott som dagligen, och då blir det ju ibland i opassande situationer. Jag gillar lite tajtare kläder och har sällan eller aldrig tröja/skjorta som hänger ner över byxlinningen. Det som reser sig syns direkt, om man så säger.

Ibland är jag på busigt humör (om det är i en passande situation förstås!) och låtsas inte om att bulan syns. Det är lite kittlande att se blickarna som kikar lite under lugg för att se i smyg och lite blossande kinder på butiksbiträdet när man handlar. Jag har ju INGEN AAAANING om varför hon verkar så okoncentrerad. *skratt*
    När det inte passar får man vara kvick att dra fram väskan eller sätta sig vid ett bord innan någon ser nåt.

• Etta med kokvrå

Jag undrar när det går över? Nu snackar jag inte om impotens utan om när sexdriften lugnar ned sig. Livet måste ju bli så mycket enklare när man inte längre VILL ha sex.

• Anonym (VäntMan)

Om själva viljan/längtan försvann skulle livet faktiskt bli enklare, men det är väl tveksamt om det skulle bli roligare...

Att känna längtan och suget efter hämningslöst och hett sex är ju en drivkraft i sig. Även om det ibland är pinsamt att "drivkraften" syns på utsidan.

• Anonym

min man säger att han aldrig får sånna stånd....

Sen är han inte av den sexuella typen heller

Mitt ex fick stånd lite tit som tätt o det fanns inget bättre än att stå o diska o han kom och kramades bakifrån och man kände hans hårdhet....*suck* detta har aldrig hänt med min man, han får endast stånd när man ska till och juffsa. Jag får väl vara glad för det......

• Anonym (hååård)

jag får omotiverat stånd säkert 20 gånger om dagen
    det var ännu värre när jag var yngre

jag får ofta motiverat stånd också
    jag tänker på sex hela tiden, fantiserar om det med pratiskt taget alla kvinnor jag ser
    kan inte hjälpa det, men det är ju bara fantasier
    ingen som skadas

ett tips:
    när jag får stånd så sticker jag ned handen och rätar upp kuken
    så den ligger längs magen, då syns det knappt att jag har stånd
    alltså så att byxan och skärpet håller in den mot kroppen

• Schnauser

I detta sammanhang är glad att jag är tjej.

• Etta med kokvrå

Anonym (håård)

"jag tänker på sex hela tiden, fantiserar om det med pratiskt taget alla kvinnor jag ser
    kan inte hjälpa det, men det är ju bara fantasier
    ingen som skadas"

Det tror jag att alla vi karlar gör. Det ligger i vår natur helt enkelt.

• Anonym (frågvis)

Tror ni verkligen att det syns så där väl som ni tror, grabbar? Jag tror inte det syns så mycket som det känns ... själv har jag då aldrig sett någon buktande byxa "bara sådär". Synd för mig ! Det är kanske mest andra killar som ser det, tyvärr!

• Soulettes
    Schnauser skrev 2007-07-21 16:36:11 följande:
    I detta sammanhang är glad att jag är tjej.
    bara då?
  • Schnauser

Nä!

Soulettes skrev 2007-07-22 13:50:14 följande:
    bara då?
  • Anonym

Konstigt det där med stånd.

Jag jobbar skift, vilket innebär nattpass. Tror ni inte man får morronstånd sådär framåt 04-05.00. Helmysko.

Får också ofrivilliga stånd under mer "normala" dygnstider. Jag upplever det mest som jobbigt. Händer det hemma brukar man ändå inte kunna utnyttja situationen.

Svar på tråden Pinsamma och omotiverade stånd.