• wac

Förstoppning 14 månaders

Blir så förbannad. Ringde apoteket som bad mig ringa sjukvårdsrådgivning. Då jag finns i jönköpingslän så funkar inte det. Nu har min son varit förstoppad i en vecka och jag vill ge honom ngt stolpiller mot det. Får inget råd någonstans. Nu vänder jag till er på familjeliv. Vad finns det för stolpiller man kan ge till en sån liten mot förstoppning. Kom inte med ngt om katrinplommon och annat. Och be mig inte vänta en vecka till.

• Svar på tråden Förstoppning 14 månaders
  • 3barnsmamma79

brukar funka med laxoberal droppar som finns på apoteket.

• Simben

mikrolax.
    Och även om du är i ett annat län så kan du ju ringa den sjukvårdsupplysningen i det länet.
    Det funkade när min kusin var här med sina barn. Dom hjälpte henne jättemycket och det var oxå förstoppning och vi fick åka in och dom gav oss mikrolax. Tror det heter så. Funkade kanon och sen blev det bra igen

• Tjillevipp

Resulax

Jag har en son som ofta är förstoppad. Tycker att Resulax fungerar bättre än Microlax. Microlax verkar göra ont (svida?).
    Jag fick dock fråga efter Resulaxen då de inte hade den framme.
    Lycka till.

• nossfatsugasil

laktulos, mycket vatten och annat vätska, katrinplommon, russin. vår son är också hård i magen. han äter allt "rätt" men tror helt enkelt att det är en sån mage..finns i släkten.

• byggare boo

Hej. jag har en son som är lika gammal å har haft samma problem som din son. Du kan prova mikrolax,laktulos. Det tyckte jag hjälpte jätte bra. lycka till.

• wac

Hur mycket laktulos kan man ge till en 14 mån? Är det samma flaska som används till vuxen?

• byggare boo

ja det är samma flaska som till vuxen. man kan ge 10ml om dagen.

• Sötnosmamma

Hej på er!! har också en son som är 15 månader och som har varit jätte trög i magen ganska länge.. Vi fick också rådet ac bvc att ge laktulos i tex vällingen på morgonen, gjorde det en tid och sedan fick vi öka på dosen, men när vi hållit på med det länge så ringde jag till slut sjukhuset och vi fick komma och en läkare lyssnade och kände på våran son och han sa att tarmljuden var ok men han hade mycket gaser i magen och det berodde på laktulosen, så han sa att vi inte skulle ge det för gaserna hindrade också att han inte fick ut någon avföring, hellre ge microlax tyckte han, vi har gett i bland men han sitter och trycker mycket innan det kommer ut,men det kommer ju iaf lite det gjorde det inte innan... Så tänk på det ni som ger laktulos att inte ge för länge!!

• wac

Jag gjorde så att jag gav resulax för att få ut det värsta. VAd jag har märkt på sonen är att han blir förstoppad efter en vecka när edt väl kommit ut. Nu har jag gett honom laktulos 5 ml och det hjälpte. Jag börjar nu med att ge honom laktulos en gång i veckan när det trycker på, hoppas et är ok med det. Vill nog helst undvika att ge honom det varje dag så långt det bara går. Men tack för all goda råd och tips. SOnen har blivit en mycket gladare bebis.

Svar på tråden Förstoppning 14 månaders