• hejentjej

hur tar man bort gräsfläckar?

tvättade dom först me såpa å sen i maskinen
    utan resultat!
    nu är byxorna tvättade 2 ggr efter fläcken kom

vad göra?

det är gråa leggins....

• Svar på tråden hur tar man bort gräsfläckar?
  • VulgusProfanum

Jag brukar värma mjölk och gnugga fläcken med ljummen mjölk innan tvättning. Oftast fungerar det.

Beauty fades Dumb is forever
  • Carr0n

jag brukar använda "tabort" (en blå sprutflaska som heter tabort och finns i tvättmedelshyllorna), det har fungerat.

• Little Ms Chatterbox

Morsan gnuggade i YES diskmedel när fläcken var ny och låt det ligga tills det blev dags att tvätta. Gich då bort på jeans på 70-talet.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Lis Alm

Så gör jag med.

Carr0n skrev 2007-07-21 19:09:01 följande:
    jag brukar använda "tabort" (en blå sprutflaska som heter tabort och finns i tvättmedelshyllorna), det har fungerat.
  • MittAndraJag

Jag köpte ett gäng pyttesmå flaskor med fläckborttagningsmedel i en mataffär för några år sedan. De heter Dr Beckmann (är ljusgröna) och finns för olika sorters fläckar. De är kanon. Finns en för gräs/jord/make-up fläckar Jag tog bort jättestora fläckar av smörjolja från sambons ljusa shorts helt och hållet i veckan.

• Saris2

Galltvål fungerar på det mesta!

• krypet fem

Jag har ett medel som heter Super 10 (säljs nog via hemförsäljare o på typ marknader) som funkar på det mesta, har fått bort gräsfläckar med det.

• Pysselgalningen

"Jag har ett medel som heter Super 10 (säljs nog via hemförsäljare o på typ marknader) som funkar på det mesta, har fått bort gräsfläckar med det. "

Super10 äger!
    Dyrt som sa*an, ca 165 kr för en flaska. Men det tar bort mer eller mindre allt!

• game set match

Köp kemiskt ren bensin (säljs på vanliga livsmedelsbutiker) - det funkar på det mesta som inte Tabort, Vanish etc rår på.

• SaraoAlbin

Diskmedel. Alla gräsfläckar har försvunnit
    (Kör 60 grader)

Svar på tråden hur tar man bort gräsfläckar?