hur tar man bort gräsfläckar?
tvättade dom först me såpa å sen i maskinen
utan resultat!
nu är byxorna tvättade 2 ggr efter fläcken kom
vad göra?
det är gråa leggins....
tvättade dom först me såpa å sen i maskinen
utan resultat!
nu är byxorna tvättade 2 ggr efter fläcken kom
vad göra?
det är gråa leggins....
Jag brukar värma mjölk och gnugga fläcken med ljummen mjölk innan tvättning. Oftast fungerar det.
jag brukar använda "tabort" (en blå sprutflaska som heter tabort och finns i tvättmedelshyllorna), det har fungerat.
Morsan gnuggade i YES diskmedel när fläcken var ny och låt det ligga tills det blev dags att tvätta. Gich då bort på jeans på 70-talet.
Så gör jag med.
Jag köpte ett gäng pyttesmå flaskor med fläckborttagningsmedel i en mataffär för några år sedan. De heter Dr Beckmann (är ljusgröna) och finns för olika sorters fläckar. De är kanon. Finns en för gräs/jord/make-up fläckar Jag tog bort jättestora fläckar av smörjolja från sambons ljusa shorts helt och hållet i veckan.
Galltvål fungerar på det mesta!
Jag har ett medel som heter Super 10 (säljs nog via hemförsäljare o på typ marknader) som funkar på det mesta, har fått bort gräsfläckar med det.
"Jag har ett medel som heter Super 10 (säljs nog via hemförsäljare o på typ marknader) som funkar på det mesta, har fått bort gräsfläckar med det. "
Super10 äger!
Dyrt som sa*an, ca 165 kr för en flaska. Men det tar bort mer eller mindre allt!
Köp kemiskt ren bensin (säljs på vanliga livsmedelsbutiker) - det funkar på det mesta som inte Tabort, Vanish etc rår på.
Diskmedel. Alla gräsfläckar har försvunnit
(Kör 60 grader)