Svinkoppor, Vad göra???
Min son har fått Svinkoppor Hur smittar de? Vad heter salvan som man kan köpa på apoteket? Hur lång tid tar de innan d blir bra?? Kan han leka med andra barn??
Min son har fått Svinkoppor Hur smittar de? Vad heter salvan som man kan köpa på apoteket? Hur lång tid tar de innan d blir bra?? Kan han leka med andra barn??
Smittar som sjutton, så han ska nog inte leka med andra nej....
Finns en salva som heter LHP, antibakteriell och torkar ut.
Ok...jag har hört att microcid också ska vara bra?
gå till vc så skriver de ut en salva och tvätta ALLT som sonen vart på och inga andra människor rund omkring och så är det ju bara att hoppas på att ingen annan i eran familj blivit smittad.
hade en kompis som fick svinkoppor och hon va tvngen att tvätta och städa hela lägenheten kliniskt rent och inga vänner fick hon träffa heller.
svinkoppor smittas oftas i kontakt med djur.
torka ut med alsolsprit. ta kompress och blöt den med alsolsprit,sätt torra kompresser över den blöta och fäst med tejp eller mefix.
ja, microcid funkar oxå
Microcid är bra, men ökar de i mängd eller inte försvinner om ett par dagar bör läkare kolla på dem och avgöra om man behöver ngt starkare
Har VC öppet idag???
Jag har haft svinkoppor, och vi försökte med allt, smörja in med kräm osv. Det hjälpte inte alls.
Kan ju säga att det absolut effektivaste var pencillin, då försvann det på två dagar. Eftersom det är en bakteriell infektion så hjälper antibiotika bäst.
Har ni egne husdjur? Katt?... kattlådan smittar!
Kan vara ute från sandlådan också!
Min äldsta son fick svinkoppor när han var liten. Med största sannolikhet blev han smittad av sandlådan ute på gården. Där sprang det katter...
Men som sagt... det finns bra salvor. Det försvann relativt fort och ingen annan blev smittad
Nä, eftersom det är helg är det väl via sjukvårdsupplysningen man får fixa jourtid.
Svinkoppor smittar genom kroppskontakt också. Så se till att din son inte tar på sina koppor med händeran o sen klia sig någon annan stans. Risken är stor att det sätter sig där då också!!
Jag hade det för typ 5 år sedan. vi köpte en salva på apoteket (svin dyr!!). Sen la vi om med kompress med alsolsprit o tvättare rent såret 2/ggr per dag.
Det orsakas (enlig vår vc) av stafylokocker eller streptokocker som finns naturligt på vår hud men dessa kan kan angripa oss istället om man har nedsatt imunförsvar, exemeplvis när man är förkyld, likaså kan det smitta från person till person.
Hej hopp! Jag fick svikoppr för några år sen å fick äta penecillin mot det + salva
Impetigo smittar sällan eller aldrig mellan djur och människa.
Det är en bakterieinfektion (strept eller staf) och smittar otroligt snabbt mellan barn t.ex i en dagisgrupp.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1057
Impetigo är inte vad man brukar se som zoonos då det handlar om skilda bakterier hos människa och djur.