• jennypennypannkaka

hur mörda silverfisk?

De ska dööööööö...

men de irriterande små krypen förökar sig ju och jag får inte bort dem!!
    De finns i köket under diskbänken, i badrummet och inne på toaletten.

Jag städar, städar... och städar. Jag pressar ihjäl dem med närmsta tillhygge när jag ser dem. Men nog faan ser man dem ändå när man sitter på muggen och uträttar sina behov.

VAD GÖRA?!

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Svar på tråden hur mörda silverfisk?
  • fabler

Jag hade med det problemet när jag bodde i en gammal lägenhet men enda utvägen jag såg var att flytta. Tror att de försvinner om de är torrt och mörkt läääänge men vem kan ha de så när man bor där...

• majzzan

Mina hjälpredor på natten!!!! Hjälper mig att städa där jag missat.... Å SPINDLARNA ska vi inte prata om...

Ett ögonblick i munnen, en evighet på låren......
  • Ylwis

öpppna vattenlåset under diskbänken rengör och  fyll med klorin. rengör även alla köksskåp och lådor och häll med jämna mellanrum klorin i diskbänken

Mamma till Alvyn 051015
  • xxmeyaxx

Har sett EN hemma hos mig en gång (i min gamla lägenhet).
    Han fick bada lite i toalettstolen och sedan åka forsränning vid spolning.

Sedan såg jag honom aldrig mer. Inte har jag sett hans familjemedlemmar heller.
    De kanske flyttade. Jag vet inte.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • annmi

Det finns medel mot dessa..
    Minns inte bara vad det heter...Fråga!! Lycka Till mé Dödandet

• jennypennypannkaka
    majzzan skrev 2007-07-21 12:50:30 följande:
    Mina hjälpredor på natten!!!! Hjälper mig att städa där jag missat.... Å SPINDLARNA ska vi inte prata om...
    Spindlar har jag inga *tack & lov*

Men silverfisk och någon enstaka husfluga som sonen är livrädd för..
    JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Popflickan

Höhö, de har funnits sen dinosauriernas tid så de är svåra att utrota!

De har inget med dålig städning att göra utan de bor lite här och var í både hus och lägenheter. Vet inte alls hur man blir av dem. Har inga iofs, men i mina föräldrars nyrenoverade badrum bor de minsann!

• zerosara

Anticimex (hur stavas det?) kan få bort dom om det är mycket kanske det går att få på husförsäkringen eller är det bara myror.

• Signatur

Jag hade det hopplöst när jag bodde i en gammal lägenhet. Då försvann de med Radar (insektsmedel).

• helleappel

Vi fick dosor med gift till de där små äcklen! Blatanex eller nåt sådant hette medlet. Men inte försvann de helt heller. Nu kommer de och går lite som de vill. Nomor kan även komma hem till en och spruta in nåt gift så de dör, men då får man inte bo där på 2 dygn.

• Mysluvan

Vi fick med silverfiskar i lägenhetsbytet..
    Men jag kontaktaktade anticimex och fick några dosor som tar kål på dom, typ myrdosor. Har fungerat toppen.

Många är kallade, få är utvalda.
  • jennypennypannkaka
    Signatur skrev 2007-07-21 20:15:03 följande:
    Jag hade det hopplöst när jag bodde i en gammal lägenhet. Då försvann de med Radar (insektsmedel).
    Får prova med det!!

Kommer ihåg när men käre bonusfar gick bärsärkargång efter myror mellan plattorna på gången med radarn i högsta hugg. Det hjälpte dock inte. Men bensin funkade, mot både maskrosor och myror. Man klipper av stjälken på maskrosen, droppar i nån droppe bensin och sen är den utdöd. Inte så miljövänligt, men det funkade. Synd att det blev en stor kal fläck på gräsmattan bara.
  • Eisa
    Haglebössa är bra om man siktar rätt
  • Powerwoman

Jag har silverfiskar i mitt ena badrum, när jag flyttade in så fanns de lite varstans och det var massor i badrummet.

Jag hällde kokande klorin i avloppet, sprayade med radar och skurade sedan med klorin flera ggr.

Det tog kål på 95% av de äckliga små krypen:)

• Monica S

Jag såg en silverfisk intill listen under sängen i sonens rum för ett par dar sen. BLÄ!!!
    Funderar: betyder det att det är fuktigt i huset?? Mögelrisk??

Svar på tråden hur mörda silverfisk?