• Soolina

Bor på gränsen till Partille Kommun, hur söka dagis??

Hej Hopp!!

Vi kommer i Oktober att flytta, då kommer vi bo på gränsen till Partille Kommun.

Vi kommer att bo i Göteborgs Kommun, men jag kan då stå på gatan utanför huset med en fot i Göteborg och en i Partille.

Nu till min fråga...kan jag söka dagisplats i Partille kommun...dom har nämligen 3 dagis nära oss på Partilles sida...medans bara 1 på våran sida som är nära.

Kan man få dagisplats i Partille kommun trots att man bor i Göteborgs kommun (på gränsen ) eller hur funkar det??

Är det någon som vet om kö tider??

• Svar på tråden Bor på gränsen till Partille Kommun, hur söka dagis??
  • Miani

Hör med den som är barnomsorgsansvarig i den kommun där du "officiellt" bor. Kötiden är nog olika beroende på var man bor också.

• Fjuppan

Just nu kan det nog vara knivigt då Partille kommun har lång kö och själva köper barnomsorgsplatser av Göteborgs kommun. Men lyssna med dem, man vet aldrig.

Vi har vänner som nyligen flyttade till Partille och de fick plats efter ungeför fyra månader till sina två barn.

• Soolina

Ahh...okej...lika bra att höra med dom. Jag har hört att vissa får vänta otroligt länge...önskar bara att dom öppnade fler dagis nu när det är en sån babyboom!!!

• Celestial

Jag tror inte att man får ha barnet på en förskola i en annan kommun än där man bor. Men jag är inte säker.

Vi bor i Partille och vi förskoleplats direkt när vi ansökte,  men det kanske har ändrats på senare tid...

• Soolina

Med andra ord så får jag nog inte söka i Partille då...får ta och ringa dom imorgon o tjata...hihihi!

• L och A

bor du i utby  eller fjällbo?
    Kan inte tänka på fler områden....

• lilla snuttan

Hur har det gått?
    Jag tror också det är så att du måste ha dagis i den kommunen du bor i och att du får behålla din plats 2 mån i den kommun du flyttar från.
    Vi funderar på att flytta till Partille från Gbg med så det kan vara intressant att veta hur det ser ut med dagisköer m.m.

Svar på tråden Bor på gränsen till Partille Kommun, hur söka dagis??