• missis

vilken färg är snyggast i ett kök?

vi ska flytta o i det nya huset är köksluckorna vita o vi tänkte måla väggarna enfärgat eftersom att vi är urkassa på tapetsera, men vilken färg är snyggast i ett kök? våra köksmöbler är vita.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-21 13:51:15:
    skulle vara kul att se bilder på kök där ni valt enfärgat.

• Svar på tråden vilken färg är snyggast i ett kök?
  • affis

jag väljer vitt! även på väggarna alltså.

• Ancayv

Milda och ljusa färger tycker jag är bäst.
    Starka färger kan vara kul ett tag men man tröttnar fort.
    Kanske i bas nåt beige eller annan ljus färg, finns det nån vägg som skulle passa bra för en fondvägg?

• missis
    Ancayv skrev 2007-07-21 13:51:02 följande:
    Milda och ljusa färger tycker jag är bäst.Starka färger kan vara kul ett tag men man tröttnar fort.Kanske i bas nåt beige eller annan ljus färg, finns det nån vägg som skulle passa bra för en fondvägg?
    fondvägg, aa ioförsig finns det en tom vägg men vi kommer att ha fondvägg i både trappen o vardagsrummet så det känns lite som tårta på tårtaFundersam
  • Chozzzan

lila, grönt eller grått =)

• Ancayv

Ahh de beror ju på eran planlösning.
    Om du tycker att det blir för mkt så är ljusa färger iaf att rekomendera =)

• MetalNea

vitt, med någon accentfärg. Kanske grönt eller rött.

• Saris2

Ljusgrå hade nog varit snyggt!

• allesandra

hej...
    vi har precis målat om vårt kök, valde en mörk nougat till vårt vita kök......skit fint!!!

• Schnauser

Ngt brutet vitt - brutet i den färg du gillar, som sedan kan gå igen i gardiner, stolsdynor och dukar. En accentfärg till som kompletterar kanske?

Vilka färger är det i angränsande rum? Tycker det blir fint när färgerna hänger ihop/går ton i ton från ett rum till ett annat.

Själv tycker jag svartvita kök är fina. ...med någon stark färg som bryter av på tex kaffebryggare. Rött?

• Svallin

grått eller mjukt grön

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • bomullshuve

oj...missade att det var väggarna du ville måla och inte luckorna...
    så jag ångrar mig på det svarta... men tycker att det är fint med en ganska stark och vågad färg... som lila eller nått..

• cherry blossom

jag skulle ha valt halvljust grå färg och inrett med accessorárer i vinrött/svart/brunt/beige.
    mossgrön färg kan ochså funka.. ger en avslappnad känsla.. Me like alot!!

• missis
    Schnauser skrev 2007-07-21 14:37:28 följande:
    Ngt brutet vitt - brutet i den färg du gillar, som sedan kan gå igen i gardiner, stolsdynor och dukar. En accentfärg till som kompletterar kanske?Vilka färger är det i angränsande rum? Tycker det blir fint när färgerna hänger ihop/går ton i ton från ett rum till ett annat. Själv tycker jag svartvita kök är fina. ...med någon stark färg som bryter av på tex kaffebryggare. Rött?
    de andra rummen är vita, med en svartvit fondvägg i trappen ,så hela huset är väldigt ljust.oj va svårt det blev att bestämma.
  • Tessidess

Ljus färg, antingen bruten vit eller ljusbeige, jordfärg iaf. Så det inte går mot aprikos eller ngt. och så starkare färger på inredningsdetaljer. Stilren och lätt att kombinera.

Vi har en grymt snygg beigebrun tapet...

• TGIF

Care69, har du så du kan visa en bild? Vi skall måla om och jag har funderat på sandfärgade.

Svar på tråden vilken färg är snyggast i ett kök?