• JesJes

Urban Jungle eller Bugaboo som sulky?

Hej,
    Vi har en Teutonia Spirit S3 och vår son är 8 månader, vi funderar på att byta vagn till hösten då han blir ett år ungefär. Vi vill ha en lite smidigare vagn då och min fråga är: ni som har UJ och Bugaboo - funkar dessa som sittsulky på lite störr barn typ upp till 2-årsåldern eller har ni som kört dessa vagnar bytt till ännu enklare sittvarianter när barnen börjat bli lite större?

• Svar på tråden Urban Jungle eller Bugaboo som sulky?
  • cicci85

Vi har Uj till vår 2-åring, den är ju rätt stor men skönt att ha liggläge! Oftast går han själv så det blir oftast att vagnen inte följer med, jobbigt att hålla reda på både vagn och barn...

• blonde redhead

Jag tycker bugaboo är jätte bra, mycket smidigare än UJ. Vår treåring kan lätt sitta i den fortfarande.

• Sabine1989

Jag har aldrig haft en Bugaboo men jag älskar min UJ. Jag har en Emmaljunga city cross och en Babytravel-smart. Men min Uj tar priset :D
    Ska tillägga att sonen fyller 2år i december. Lycka till :)

• oOrosamarängerOo

Har både en uj och bugaboo, smidiga båda två och funkar alldeles utmärkt som "sulky", funkar förövrigt hela vagnperioden. Bugaboon vinner då den har mer fördelar, som vändbar och mindre men uj:n är lite, lite lättkördare men bara snäppet. Jag föredrar BB, min man UJ

♥ ♥ ♥ A-03 E-05 ♥ ♥ ♥
  • Tili

Håller med soojuicy! Jag har haft båda och tycker personligen att UJ är enklare att köra när de blir lite större men Buggan har fördelen att den blir lite ihopfälld och att den är vändbar.

Svar på tråden Urban Jungle eller Bugaboo som sulky?