• Anonym (35åringen)

Firar man speciellt då man bli 35 år?

Vet inte om det blev rätt ämne?

Min familj är inte att räkna med alls vad gäller födelsedagsfirande längre .Därför vet jag faktiskt inte själv svaret på min fråga.

När man fyller 35 år firar man då liksom "lite extra" som när man fyller 20,30,40 osv?

Jag vet iaf att jag själv köpte en extra fin present till min stora syster då hon fyllde 35.

jag är skit ledsen nu redan en månad innan jag fyller. för jag vet att mina syskon inte kommer att höra av sig. Inte heller min mamma. Min pappa lever inte. Jag har INGEN annan släkt.

Jag har en "egen" familj men känner mig jätteledsen av att veta att jag inte kommer att bli uppvaktad av mina syskon och mamma.

Jag blir arg på mig själv jag är väl vuxen och spela roll då?

Kanske är jag väl extra ledsen för att jag faktiskt verkligen vet att dom inte hör av sig. Förr förra året fick jag ett sms när min son fyllde år att hon inte kunde komma för hon skulle jobba men hon hör av sig senare i veckan...

och två och ett halft år sedan var det!

Min bror skickade sist ett grattis sms tre dagar efter min dag och hans dotter ringde min son. ( då har ju han iaf liksom kommit i håg min son)

Min bror har tre barn och min syster gratulerar hans älsta varje gång h*n fyller år lämnar jul klappar osv bara till det älsta barnet. Min brors andra två barn hör hon aldrig av sig till. (dom bor inte på samma ställe) men barnen träffas och de två yngre blir skit ledsna när faster inte bryr sig om dom.

Jag är samtidigt glad att det inte är så här hemma för här syns inte hon alls. Men min son gillar sin moster och jag mår illa av att hålla fasaden och låta min son gilla den avskyvärda människan som tydligen roar sig med att såra barn.

och jag undrar va fasiken är jag ledsen för? Att jag inte kommer att bli firad?

Är det nån som känner igen sig?

Är det "speciellt" att bli 35 år?

• Svar på tråden Firar man speciellt då man bli 35 år?
  • Birgitta2

Nja, jag tyckte inte det var speciellt. Att nolla är ju ofta stort. Men inte 25 eller 35 eller 45.... Men himla trist att din familj sviker.

• Anonym (35åringen)

*puff*

• Anonym (35åringen)

puffar igen!

Firar man speciellt vid 35?

• Anonym

NEJ det brukar man vanligtvis inte göra. Man brukar fira jämna födelsedagar mycket mer t.ex. 30,40 år osv.
    Men det är klart att det finns undantag.

• Anonym

Jag förstår om du blir besviken om du inte blir firad alls på din födelsedag. Det vanliga är väl att man firar alla födelsedagar med närmsta släkten dvs. syskon och föräldrar.

Vid jämna födelsedagar (30, 40 år) brukar man ha större kalas för både vänner, familj och hela släkten. Så här gör vi i min släkt i alla fall.

Att inte bli firad alls av sin närmsta familj är nog mindre vanligt, särskilt då man fyller 35år.

Svar på tråden Firar man speciellt då man bli 35 år?