• Flippen

*Är det någon som har tips på vanliga jeans,

Är det någon som har tips på vanliga jeans, alltså INTE mammajeans, som funkar att ha hela graviditeten? Får väl vara några med väldigt låg midja, lite stretchiga och inte för tighta i midjan, kanske?!
    De mammajeans jag köpt innan är såå trååkiga. Har dessutom redan förbrukat två par eftersom resåren i midjan oftas är av så dålig kvalitet att den går sönder.
    Någon som vet?

• Svar på tråden *Är det någon som har tips på vanliga jeans,
  • Hildur

Jag har ett par låga miss sixty jeans som fortfarande funkar (är i v.27) , hyfsat i alla fall. Men det e lite trångt förståss! De e stretch, tighta och raka. Snygga!

• kixan

Det diskuterades för några veckor sen och vi kom fram till att Lee-jeans, modellen Jinx kan funka bra.

• lilaki

Jag skulle vilja slå ett slag för Fornarinas Bjork-modell. Väldigt mjukt jeanstyg med lite stretch i. Snygga. Lååg midja. Är nu i vecka 27 och har ordentlig bebismage och det funkar utmärkt!

• JKMNA

Jag har inte heller hittat några snygga mammabyxor. Men hittade faktiskt ett par som är låga i midjan, lite stretchiga, hur sköna som helst! Och de ser ut som vanliga jeans. Min syster (inte gravid alltså) provade dem och de satt som vanliga.
    Köpte dem på Mission Motherhood i Malmö. Tror att de har försäljning på internet också. Kanske det kan vara något!
    De är de enda jag kan tänka mig i jeansväg....har smala ben så alla andra mammabyxor sitter riktigt illa på mig...USCH!

• emlet

Använder mina Lee Leola fortfarande och är i v20 och jag kommer att
    kunna ha dessa ett bra tag till. De var dock lite stora innan jag blev gravid men de är så mjuka och sköna

• syster mini

Har inte följt den gamla tråden. Håller med om att mammajeans är tråkiga. Har "ärvt" en mamma-jeanskjol som jag trivs superbra med, tillsammans med ett par urtjusiga långkalsonger har det varit mitt favoritplagg i vinter.

Nåja, det var inget svar på frågan, det jag (med bara två veckor till bf) kom att tänka på när jag läst frågan och svaren är att såhär dags sticker magen ut mer eller mindre som en hylla (är iofs ganska kort så bebisen får inte plats så bra INNE i magen). Allt jag inte kan dra över naveln far ner i höjd med blygden - om det inte fortsätter rasa alltså. Så köper du låga jeans så behöver de vara så låga att du inte behöver dra dem högre än blygden/symfyskanten om du vill vara säker på att kunna använda dem hela tiden.

En annan sak är att du kan svullna om ben och fötter mot slutet, alla gör det mer eller mindre, så vill du använda dem hela tiden får de inte vara för tighta nedtill.

• Helena75

Nej det skulel aldrig funkar för mig inte bara magen som blev stor om man säger så *s*

• Stargirl

Trots startvikten på 44 kg så kunde jag knappast ha vanliga jeans efter vecka 20......Fattar inte hur det är möjligt. Även om de sitter uppe är det ju fantastiskt trångt och obekvämt. Eller???

• alan

Använde mina Fornarina-jeans hela graviditeten!
    Dom är underbara!

• Toyya

Jag hade ett par från Lindex, tror de hette Lisa. Låg midja, stretchjeans. Jättebra!

• Vonkan

Vero Moda har fina jeans med låg midja Modell "Loose". Har köpt vanliga byxor men i större storlek och det har fungerat bra (v.40).

• Rultan

Jag köpte ett par vanliga stretchjeans med låg midja på H&M i femman för några veckor sen (i GBG). Är i v.23 och än finns det bra med plats. Bra jeanspris 398:-! Har provar mammajeans, men katastrof!!!

• aabb

låga miss sixty jeans - VAR köper man dem???

• Empan81

mina mammajeans från HM är supersnygga! Taighta och lågt skurna. Skillnaden är att det finns en bred mudd man kan ha upp på magen för att jeansen ska sitta kvar.

• Misen78

Har köpt låga stretchjeans på grow-in-life i Sthlm. Det är mammabyxor men som sagt mycket lågt skurna fram och har sådant där resårbälte som man kan dra åt där bak (låter fult men syns inte). De finns med både normala och extra långa ben. Kostar kring 650 kr. Kommer inte ihåg vad de heter, men ska kolla upp det. Jag är i alla fall mycket nöjd!

• Misen78

Ser alltså precis ut som ett par vanliga jeans.

• babsan

Hade låga Lee-jeans som funkade fram till v. 30 nu i vecka 33 är det bara kört. Nu är formen så ändrad - magen börjar så långt ned att jag bara kan ha mammabyxor eller kjol. Tyvärr. Trodde man skulle komma undan det där men har nu fått köpa en kjol och ett par byxor på HM. De var billiga så det var helt ok.

• nennie81

Kolla Yop Shops mamma jeans! Jag lovar de ser inte alls ut som mamma jeans och är skitsnygga!!

• nennie81

Haha Top shops mamma jeans ska det ju stå! Dessa är dessutom mycket mer moderiktiga än andra vanliga trista mammajeans! Lagom slitna och lite trashiga alltså Ingen bred mudd här inte bara lite grann i en kil på sidorna men det ser mest ut som ett modedetalj!

Helt klart värt att testas iaf!

Svar på tråden *Är det någon som har tips på vanliga jeans,