Illamående = ett bra tecken?
Jag har läst och har för mig att jag till och med hört, att om mamman mår illa, så mår bebis (fostret) bra?
Stämmer det?
Kramisar från Jonna som försöker trösta sig med nåt när hon mår illa...
Jag har läst och har för mig att jag till och med hört, att om mamman mår illa, så mår bebis (fostret) bra?
Stämmer det?
Kramisar från Jonna som försöker trösta sig med nåt när hon mår illa...
jag har oxå hört de. Hoppas verkligen de stämmer, för så illa som jag mår skulle de isf innebära att bebisen mår prima där inne =)
Hoppas det inte stämmer, för jag har inte mått illa alls......
Jag har hört BM som sagt att det är bra att må illa. Fast jag tror det beror på att det är ett så himla tydligt graviditetssymptom, det går liksom inte att ta miste på att man är gravid. Så länge man har symptomet vet man att man fortfarande är gravid (och att barnet således mår bra). Jag kan säga så här; när mitt illamående la av i v 16 så blev jag oroligt, för plötsligt var det inget som sa att jag var gravid (förutom en degklump till mage) - jag blev inte lugn förrän jag började känna sparkarna i v 18. det var två jobbiga veckor det där
Jag tror det är något bm säger för att trösta de riktigt illamående gravida
Håll ut! Det går över (säger jag som bara hade lite illamående, men aldrig kräktes, under 2 av mina 3 graviditeter
)
Fille Fjonkan - med tanke på att du inte hade något riktigt illamående så har du ingen talaa
En annan spydde varje dag mellan v. 6 och t om v 16. Det var jäkligt jobbigt. Hade ingen ork alls till någonting... Tack och lov är den tiden över nu
Nu närmar jag mig förlossningen istället.
Jo jag har hört det med men tycker det är skitdumt att säga så. Jag mådde illa som satan när jag väntade Jakob, bara låg och var knappt vid medvetande. Min BM sa just det...det är ett bra tecken.
Gissa hur jag mådde då när bara ca 2 veckor senare försvann allt illamående och jag kunde inte må illa ens om jag försökte. Ganska psykiskt jobbigt iallafall för mig som redan var konstant orolig.
Fostret mår precis lika bra om man inte mår illa. Graviditeten sitter ju faktiskt inte i illamåendet Bara det att alla reagerar olika på hormonruset...
(Det är ju ca 50/50 i illamående/icke illamående)
Min barnmorska sa att om man mår illa så är det ett tecken på att embryoet har "satt" sig ordentligt i livmodern så risken för missfall är betydligt lägre..
Jag mår toppen så jag hoppas det inte stämmer...