• AlexandraLuleå

Hur "luktar" fostervatten?

Börjar bli lite fundersam om det kan vara så att jag börjat läcka fostervatten, eller om det bara är väldigt vattniga flytningar?

Har i några dagar nu varit allt ifrån "lite" blöt, till att trosorna i grenen varit genomblöta, känns inte segt på något vist utan är precis som att man spillt vatten, eller kissat på sig. Tänkte att det kanske kan vara urin då barnet kan ligga och pressa på, men det luktar inte urin över huvud taget.

Vet inte riktigt vad jag ska tro, någon annan som varit med om liknande?

kan tillägga att en bit av slemproppen gick för flera veckor sedan, och att jag har en del starka förvärkar till och från.

• Svar på tråden Hur "luktar" fostervatten?
  • Natimaria

tror inte att det luktar..

• Zazza86

hej jag kan nog ej svara på dina frågor.
    Men jag har själv samma sak å undrar det samma.
    så eftersom jag också vill veta puffar jag lite..

• Gumlan

hmmm svårt att förklara men det luktade väldigt speciellt tyckte jag. Som gammalt regnvatten typ.. eller nåt :p skit svårt att förklara.

• annmi

Då jag var gravid med min första Rann Fostervatten...Luktade inte såå värst vad jag minns men...
    Det bildas ju nytt hela tiden såå...

• Tequilamie

Luktar som sperma ungefär:)

• izi84

Jag tyckte det luktade sperma och mitt var kladdigt som fan, Som sockervatten.

• Mia m Rasmus

Fråfade min bm om det där, och hon sa att fostervatten inte luktar.

• Lilja L

min BM sa att de luktar "fränt", som sperma...
    BM brukar säga att det du kan göra är att sätta en mindre kökshanduk i trosorna, och är det så att handuken är blöt igenom, och inte bara på ytan så är de fostervatten....
    Är svårt att avgöra när man har trosskydd eller binda.

Lycka till !

• Sarah Wikström

Fostervatten har en viss doft.Men e ju svårt att säga vilket de är. Mot slutet läckte ja lite urin just precis när ja sätllt mig upp efter att ha kissat, men när ja misstänkte vattenaväng så komd e mkt mer. Om de blir genomblött tycker ja nog du ska ringa in & kolla Du kan få åka in & de tar ett test, så ser dom de.

Svar på tråden Hur "luktar" fostervatten?