• Easylife

Håglöshet

God afton,

Är det månne någon som känner till en effektiv metod med vilken man kan komma tillrätta med håglöshet? Har själv tidigare varit en högpresterande person och skördar väl fortfarande frukterna av det, men har de senaste åren haft allt svårare att uppbringa den motivation och envishet som tidigare hjälpte mig lyckas med saker och ting. Är frisk och har jobb etc. och därmed alla förutsättningar för ett lyckligt liv men företar mig ingenting utöver det nödvändigaste (dvs. arbetet) längre. Är dessutom för ung för att dra mig tillbaka så att säga.

Ev. sympatier undanbedes vänligen, dock mottages erfarenheter och råd med stor tacksamhet.

• Svar på tråden Håglöshet
  • Linda Belinda

Sommar och semester är en utmärkt tid för håglöshet. Man behöver inte prestera något hela tiden.

• södertälje

Precis som jag blev helt plötsligt som en blixt från en klar himmel,gick omkring så ett bra tag innan jag kontaktade VC.Tog en massa prover och svaret var helt enkelt vitamin b12 brist.

• ezah

det kan ju vara n¨got fysiskt fel på dig, då ska du uppsöka läkare.

inte för att vara sån, men en gång kände jag en karl som varit nedstämd en tid, uppsökte läkare och det visade sig att han hade en hjärntumör. (pepp pepp)

eller så är du deprimerad, då söker man också läkare.

eller så är det som någon sa någon form av vitaminbrist. kanske läkare där med, eller bara köpa lämpligt kosttillskott på apoteket.

sen går livet lite upp och ner ibland,
    det kanske är så att du/din kropp/ditt psyke behöver lite 'down-time' efter en lång tid av prestationer?

Svar på tråden Håglöshet