• Anonym (helena78)

Forever Living Aloe Vera, går det att jobba heltid med detta utan att gå i förlust?

En grannes bekant vill få med mig som återförsäljare för aloe vera produkter. Hon säger att jag kan jobba helt bara med detta och leva på det, bara jobba 2 timmar om dagen och ändå få ut en dräglig heltidslön på kanske 18.000kr/mån minst.....

Stämmer det????

Jag har hört så mkt om olika företag och lyckosökare, att jag vill höra mig för här först innan jag "satsar" på en ny karriär.....

Kan man verkligen bara jobba 2 timmar per dag och leva på det?? Hur går det till?? Eller är det humbug??

• Svar på tråden Forever Living Aloe Vera, går det att jobba heltid med detta utan att gå i förlust?
  • Bliw

Om det låter lurt, så är det förmodligen det....

• Anonym (dist)

Hej!

jag är foreverliving distibutör...och nja om du ska tjäna så mkt pengar så lär du ju ha en massa visningar i veckan, typ minst 5 sen ska du ha en massa säljare under dig...så du lär ju jobba mera än 2 timmar per dag! Typ 8 tim/dag skulle nog ja vilja säga.
    Jag har det bara som extra jobb för att jag själv använder produkterna o så säljer jag till kompisar, det som är det dumma med hela företaget är ju att du själv alltid ligger ute med pengar när du gör en beställning för kunderna betalar ju inte förräns de får produkterna o vill de reklamera dem produkterna alltså så får du betala tillbaka ur egen ficka...och många utnyttjar faktiskt nöjdkundgarantin som foreverliving har, så jo lite lurt med företaget är det allt!

• Anonym (helena78)

Anonym (dist): Hmmm...jo, alltså jag har handlat av henne länge.... Nu ville hon att jag skulle göra min första beställning, och det knäppa var att det blev ju inte den summan som det står att man ska betala i början.

Exempel, så sa hon att det är bra att handla över 1 CC för att slippa packavgift...jag plockade ihop varor på sidan för 1600kr....SEN BLEV DET 2078 kr med nån slags moms!!! Plus frakt!!!

Men var inte meningen att man skulle få det billigare som återförsäljare???

Jag sa åt henne att jag inte har 2300 nu, som summan blev.....hur kan det dra iväg så mkt?????

• Anonym (dist)

Hej,

ja det är ju det som är det dumma, de lägger på momsen om man inte har eget företag o då kan man få tillbaka momsen sen om jag fattat det rätt och frakterna är ju dumt dyra på foreverliving, helt värdelöst tycker jag...man måste komma upp i sånna summor för att det ska löna sig och då måste man jobba arslet av sig....men jag är dock jätte nöjd med produkterna!

• Anonym (helena78)

Jo, produkterna är fantastiska!

MEN man kan alltså inte få tillbaka momsen om man inte är egen företagare?

Hm.

Så för det jag handlar 1600kr ska jag istället betala 2300kr inklusive packavgift och frakt och moms? Men det är så det är eller blev det nå fel....??

Vad tjänar man på försäljningen om man betalar så mkt? Typ 30 kronor per produkt?

• Anonym (helena78)

PUFF

• Anonym (dist)

Hej,

ja typ på gellyn så tjänar man väl en 40 kr/st och dunkarna ca 50/st så det säger ju sig självt att man måste sälja en hel del för att gå med vinst och nej momsen får du ju inte dra av om du inte är egen företagare...så summan du ska betala stämmer bra, tror frakten är på typ 150 kr eller så o det är ju rätt mkt tycker jag!

Jag har varit distrubitör i över 1 år men jag är mera en sån där smartkund....som handlar till sig själv...

Du får ju tillbaka 5% månaden efter på varje inköp du gjort hos forever oxå det är ju din bonus på alla inköp du gör....men det brukar ju bara bli ngn hundralapp i månaden men som sagt säljer du en himla massa o inte har några som lämnar tillbaka nåt då kanske du kan tjäna en hacka men det tar nog ett år minst innan du kan komma upp i summan som 18000 kr i månaden...

kram o Lycka till!

• Anonym (helena78)

Intressant! Tack!

Svar på tråden Forever Living Aloe Vera, går det att jobba heltid med detta utan att gå i förlust?