Sova över när man är ensamstående med barn
Jaha nu i kväll kom en intresserant diskussion som vad är rätt och fel när tex frånskild mamma eller pappa kommer att träffa nån ny. Jag och svärmor satt och pratade hon sa som hon tyckte när tex en frånskild mamma eller pappa bör vänta med ny kärlek när man separerat och att man inte skulle sova över hos ny eller att h*n skulle sova över när man har barnen och att man skulle vänta minst i flera år innan man börjar sova över hos varann om man umgåtts men hur länge tror ni man orkar vänta.
Jag höll inte riktigt med för är man kär så ska man få göra som man vill då man är vuxen det är eget beslut och man känner själv när man är redo. Man kan väl inte bara knipa ihop benen bara för man har barn men visst man ska umgås i början men är man kåt å kär så och att det känns rätt för båda så varför inte det finns inga regler om hur länge man ska vänta med det.
Hon påpekade det var fel på tanke på barnen och att barnen skulle må dåligt om man kom hem med ny man enligt psykologer.
Det är självklart annan sak om man byter partner varje helg klart det är helt fel mot barnen och de skulle inte må bra av det men har man träffat nån seriöst ska man få göra det om det känns rätt för båda. Det blev så hett så jag la av med diskussionen. Vi tycker helt bara olika.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-21 21:52:43:
Man kan ju inte hjälpa om man träffat nån ny fort efter separationen det är ju inte något man planerar göra.