• Dora

Pruttar med munnen. Blir galen snart!

Min 6-månaders har upptäkt att det är väldigt roligt att prutta med munnen. Ut med tungan och så prutta så saliven sprutar. Kanske låter kul men det är det inte klockan sex på morgonen. Hon är alltid glad när hon vaknar så jag skull kunna sova längre om hon bara kunde låta bli att prutta så där?
    Någon mer som gör så?
    Några tips för att få henne att sluta?

• Svar på tråden Pruttar med munnen. Blir galen snart!
  • Ylwis

men hon är ett barn, var glad hon hittar och lär sig nya saker, låt henne hålla på. hon är 6 månader.

Mamma till Alvyn 051015
  • Marlene B

Bry dig inte så går det över, ju mer du reagerar desto roligare är det.

• Valkyriah

Varför ska hon sluta?

Det hör till deras utveckling helt enkelt....

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Tindrande

går nog inte att få henne att sluta, hon testar ju kroppen, hon har hittat nåt skoj.
    Snart hittar hon nåt annat kul som hon kan göra.

Min dotter tycker det är askul att skrika i falsett just nu, så hon springer runt här som en operasångare

• Dora
    CloudBerry skrev 2007-07-22 08:59:16 följande:
    Bry dig inte så går det över, ju mer du reagerar desto roligare är det.
    Min 4-åring tycker det är vansinnigt roligt så dom brukar prutta ikapp.
  • Marlene B
    Indra o Tilde skrev 2007-07-22 09:01:27 följande:
    Min 4-åring tycker det är vansinnigt roligt så dom brukar prutta ikapp.
    Ja, men det är väl roligt? Barn lär sig nya saker varje dag, kul att de trots ålderskillanden kan ha så roligt ihop.
  • Dora

Jag erkänner att det är ganska gulligt men inte klockan sex på morgonen. *gäsp*

• mammas gumsegos

Ja min 10 månaders håller på så. Jättefestligt. För henne alltså, sen har hon ett nytt bus, peta i näsan o skratta. Nåja det går väl över. Hon har kul i alla fall

• Dad2Twins

Men klockan 6 är det väl dags att gå upp? En av mina tjejer håller på för fullt med sina pruttljud nu...

• Veladis

Bra munträning inför talet sedan!
    Men var lugn, snart kommer hon på något annat hon kan som hon kör med istället. Pruttfasen brukar vara intensiv men kort!

• Frostizz

Tindrande-
    Så gör leo oxå.. fast han står på balkongen o skriker till barnen på dagis.. Det brukar stå några ungrar o skrïka tillbaka. Med en fröken som glatt hejjar på!
    Dom provar även att skrika på olika sätt o leo är inte sen o följa efter.
    Måste se ganska roligt ut m en liten palt sittandes på balkongen m ben o armar utaför räcket o skriker. Han skakar galler brukar vi säga.
    ts- har du en mörkläggningsgardin i hans rum/erat rum? Kanske kan få honom o ligga en stund till?

• Dora
    Frostizz skrev 2007-07-22 09:35:28 följande:
    säga.ts- har du en mörkläggningsgardin i hans rum/erat rum? Kanske kan få honom o ligga en stund till?
    Vi har såna i båda rummen men hon vaknar ändå. Om jag inte vore så lättväckt så skulle hon nog kunna ligga och prutta för sig själv en bra stund. Jag flyttar henne till min säng och ammar och sen pruttar hon loss igen tills jag ger upp.
  • Ylwis

tycker 6 på morgonen är sov morgon här är vi uppe 5 varje dag *s*

Mamma till Alvyn 051015
  • Tenoria

tycker också 6 på morgonen är sovmorgon.
    här är det uppe vid 5 också varje morgon

- everytime you need me you know i will be there.
  • Tenoria

jag tyckte det var charmigt när lillan började med sina små ljud.
    man låg o fnissade i sängen åt hennes nya upptäckter.
    försök vara glad istället åt framstegen.

(vet att det kanske inte är så kul tidigt på morgonen men det är ju en bra sak för bebisen)

- everytime you need me you know i will be there.
  • nenababe

Min reaktion va gapskratt och pruttade tillbaka. Nu har kcg dock tur att min lilla inte kliver upp förän kl 9-10, men detta är inget problem, jag ser de mer som ett steg i rätt riktining i hennes utveckling

Ta tillvara på denna tid, ligg o prutta med henne. Hon är bara 6 mån en gång, upp till dig hur du vill minnas den.

Kram

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan och Felicia ღ ¸.?°´¯)
  • julmusten

Men gud sa gulligt. Min dotter fick for sig att borja dagen med att gapa sa hogt hon bara kunde nar hon var 6 mnader. Det var ju ocksa jattegulligt, (dock nagot jobbigt for vara trumhinnor).

6 vaknar vi nastan alltid har sa jag kan tyvarr inte saga sa mycket om det. Prutta pa allihopa, snart lar hon sig nat annat.

• Joje

Min lilleman är 3 månader och har också kommit på att man kan prutta med munnen. Tycker det är helfestligt han har också börjat med glädjetjut (ju högre desto bättre)... man kan bara skratta åt det, det är så gulligt.

Ja, att barn vaknar 6 är väl inget ovanligt. Här hemma vaknar vi någon gång mellan 5 och 8. Idag var det fullt "prat" kl 6!!

Svar på tråden Pruttar med munnen. Blir galen snart!