• Längtar efter en liten

Någon som ätit: FURADANTIN som gravid?

Visste inte var jag skulle lägga inlägget så får blir här.

Jag fick Furadantin utskrivet av en läkare i Onsdags pga bakterier som kunde orsaka urinvägsinfektion.

Jag är livrädd att äta sånt när jag är gravid men läkaren sa att det är därför jag fick denna sorten just för jag är gravid men det hjälper inte.

Någon som ätit det?
    MA 12/2 2007. Pluss igen 29/6 2007 *lycklig*
  • Svar på tråden Någon som ätit: FURADANTIN som gravid?
  • Jordgubbsflickan

Jag har ätit dessa hela min graviditet.

Det är VIKTIGT att du äter dem. Får du en urinvägsinfektion kan det gå upp i njurarna!!!

Jag åt furudantin för att jag hade GBS! Har du detta är det ännyu viktigare att äta tabletterna då GBS kan orsaka fosterdöd!

• Jossi78

Min svägerska fick Furadantin när hon hade uvi. Hon är oxå gravid!

♥ Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • Längtar efter en liten

Okej jo jag har inte tagit dom än men jag tog en till frukosten nyss och fick ångest baraför det..

• Cammmie

Jag äter dom just nu o har gjort sen i torsdags... För mig funkar det bra.. Jag äter dom bara för att jag har haft urinvägsinfektion o så va det bakterier kvar så läkaren skrev ut sånna till mig. Men nu vet jag att bakterierna är borta men ska äta upp alla tabletter jag har kvar... Hoppas det är bra sen efteråt med..
    Inge kul att käka tabletter...

• Fröken mars
    www.fass.se där kan Du läsa mer om Du söker på Furandantin.
    Gravid dag 41/280
  • Tequilamie

jag har ätit dessa under mina 3 sista grav.
    Första från v.12-v.40
    Andra från v.20- v.40
    Tredje från v.8-v.40
    De påverkar inte barnet o det är viktigt att man äter medicinen man får utskriven då både uvi o gbs kan orsaka missfall/fosterdöd/för tidig födsel.

• AlexandraLuleå

står på ständig furudantin resten av graviditeten, har haft otaliga infektioner hitils så nu äter jag dom i förebyggande syfte, både furudantin och selexid anses ofarliga för gravida!

• mammaTess77

har ätit dom tre omgångar,ingen skada för barnet :)

• Längtar efter en liten

Okej jag ska ta 3 tabletter per dag (50 mg).

Tog en innan runt 09.15,när ska man ta dom 2 andra?

• Lorelei

Jag käkade bl.a. Furadantin under och efter grav. Inga problem! Åt fyra olika sorter om jag minns rätt och en av dem reagerade jag dåligt på (kraftiga problem med magen, vilket beror på bindningsmedlet). Men tyvärr minns jag inte vilka det var... Men det ska inte vara några problem med furadantin för dig tror jag

• Lorelei

Jag tog mina frukost lunch och middag.

• Cammmie

Längtar efter en liten skrev 2007-07-22 12:37:21 följande:

Okej jag ska ta 3 tabletter per dag (50 mg).Tog en innan runt 09.15,när ska man ta dom 2 andra?
    Jag ska med ta tre tabletter varje dag...
    jag tar dom frukost, mat o kvällmat....
    de står ju ingenstans vad mellanrummet ska vara mellan tabletterna så ta de andra när du äter o sen en ikväll..
  • Längtar efter en liten

Okej ja jag funderar på att ta nåt att äta snart för jag börjar bli hungrig känns det som..Ska nog ta andra tabletten då och sen en lite senare

• Cammmie

gör du så, det blir bra..
    Inget kul o tänka på tabletterna varje gång man ska äta nått....

• Längtar efter en liten

Nej..Som tur är,är dom inte så stora. Har svårt att svälja tabletter

• Cammmie

Jobbigt det måste vara att ha svårt med det.. som tur är så har jag inte det..
    men jag tycker inte om färgen på dom...

• Längtar efter en liten

Nej dom kunde gott vara vita istället för gula

Svar på tråden Någon som ätit: FURADANTIN som gravid?