Inget skydd- när är säker period för sex????
Undrar om det finns någon säker period att ha sex när man inte har något preventivmedel? Vill alltså inte bli gravid. Svar önskas snarast!!!
Undrar om det finns någon säker period att ha sex när man inte har något preventivmedel? Vill alltså inte bli gravid. Svar önskas snarast!!!
Egentligen inga, om man absolut inte vill ha barn, men under mensen och dagarna före och efter är ju rätt säkra om du har regelbunden och kan räkna ut det..vill säga!!
Säger som föregående, under mensen o nån dag innan men de e inte många dagar innan man har. Vi hade sex en gång under den föregående månaden och jag var helt säker på att vi missade äl... men här sitter jag med plusset på stickan.
Det enda som är säkert är om du vet exakt när du har ägglossning och sen har sex EFTER ägglossningen och fram till mens. Direkt efter mensen börjar det bli osäkert igen, för det kan ju variera med någon dag när ägglossningen sätter igång och spermier kan ju leva upp till runt 5 dygn i äggledarna.
finns inga säkra perioder
Det bästa om man inte vill bli med barn är att skydda sej...
Många använder "säkra perioder" som prevemtivmetod... vilket snabbt resulterar till oönskad graviditet och gör då abort...
Jag skulle uppmana dej att ha skydd om du kör med oskyddat sex
Det är väl klart det finns säkra perioder, annars skulle det ju inte fungera med s.k p-datorer. Köp en p-dator eller ägglossningstest så ser du ju när du har ägglossning i alla fall.
Visst finns det säkra perioder men kroppen kan få för sig att jäklas också genom att man kanske får ägglossning tidigare eller senare under cykeln än vad man brukar. Ett exempeö är att man faktiskt kan ha ägglossning samtidigt som man har mens.
Säkra perioder är den period då man inte har ägglossning.
Ägglossningen sker som regel mitt emellan två menstruationer.
När ägglossningen sker är olika från kvinna till kvinna.
Det betyder att det är väldigt svårt att veta exakt när man har sin ägglossning och det i så fall skulle vara risk för graviditet.
Det är också så att spermierna kan överleva flera dygn inuti kvinnans kropp och har man samlag någon dag innan ägglossningen kan det ändå ske en befrukning.
De säkraste perioderna är vid mens samt precis innan och precis efter.
Men det är osäkert att använda "säkra perioder" som preventivmedel.