• lastchristmas

Berätta för skvallrig mamma

Ja hur skulle ni ha gjort om ni hade en mamma som alltid tvångsmässigt måste berätta allt ni säger till henne för hennes egen mamma som i sin tur berättar för hela släkten.... suck. Jag vet ju hur det är, har försökt vara snäll, har hotat, har fjäskat men inget fungerar. Hon kan inte vara tyst.

Så nu har vi graviditeten som hon har pratat och tjatat om i flera år. Är nu i v 12 och ska dit på middag. Ska jag fortsätta hålla tyst i all evighet eller ta smällen och låta hela släkten veta inom några timmar? Fy vad trist det är!!

• Svar på tråden Berätta för skvallrig mamma
  • ciccielv

säg inget,låt henne märka det framöver när din mage börjar synas

• prickelina

Vänta med at tberätta tills du känner det är okej att ALLA får reda på det. Blivade mormödrar och farmödrar blir gärna lite över entusiastiska när det gäller sånt här... Skrattande

• Ylwis

skulle inte säga ngt förrens hon frågar, skulle bli tvärrtom om jag hade en sånn mamma. frågar hon varför du inte sagt ngt så säg att det är för att du skvallrar vidare som en djungeltrumma på ett par minuter.

Mamma till Alvyn 051015
  • Birgitta2

Om du vill att "alla" skall veta så berätta för mamma nu. Men det är nog ingen idé att be henne hålla tyst. Vissa människor måste bara berätta för hela världen. Tyvärr. Så antingen berättar du för mamma och därigenom hela släkten, eller så får du vänta ett antal veckor/månader.

• LeaveMeAlone

jag skulle se det som det perfekta tillfället att visa hur lite du kan lita på henne pga hennes skvaller. hon kanske blir sur när hon väl får reda på det men då får hon sig kanske också en tankeställare!? vill hon veta saker om ditt liv så får hon också lära sig att hålla det för sig själv!

• hib58

Har det likadant. Du skall naturligtvis göra som du vill. Men vara beredd på att det inte är du själv som får tala om det för resten av släkten och omgivningen.
    Kommer ihåg en gång jag sa nåt som ingen hade med att göra. 5 min. efter åt ringde mig lika nyfikna syster. Det har resulterat i att de aldrig för reda på nåt. Spelar ingen roll vad det rör sig om.
    Nog tycker man att ens mor skulle kunna hålla tyst vad det än vore.
    Lycka föresten till med din graviditet och ha det så bra.

• jellona0507

Min mamma är precis likadan! Hon fick veta dagen efter att jag hade plussat, och vips så visste ALLA om det! Mamma förstog inte vad hon hade gjort för fel, utan enligt henne ska man inte hålla sånt för sig själv... yeah, snacka om att jag var sur på henne ett tag.. *suck*

Minya ska få en lillasyster! 37 dagar kvar till planerade snittet!
Svar på tråden Berätta för skvallrig mamma