• Nemone

Bilbarnstol utan förankringsband?

Vi ska köpa en bilbarnstol som vi ska ha som andrastol, dvs kommer att användas i farmors, mormors, pappas firmabil o s v och kanske ett par ggr i månaden.
    lillan är nu 1,5 år.

Tummar natuligtvis inte på säkerheten för det!

finns det någon bilbarnstol som inte har förankringsband som fastsättning?
    Isofix finns bara i en av bilarna så det funkar inte.
    helst ska den fungera så länge som möjligt.

Vad det kostar spelar ingen roll.

• Svar på tråden Bilbarnstol utan förankringsband?
  • Annamaja

tror det blir svårt då utan dessa band. Gå till någon som säljer bilstolar och fråga.

• Annamaja

Har inte alla stolar såna förankringsband när man kommer upp i den åldern? En sak när dom sitter framåt vänt och när dom är nyfödd. Då är det ju andra typer av stolar

• Nemone

Prinsessan Zelda skrev 2007-07-22 14:47:09 följande:

varför inte förankringsband?
    För att det ska vara lätt att flytta.
  • Nemone
    Annamaja skrev 2007-07-22 14:53:31 följande:
    Har inte alla stolar såna förankringsband när man kommer upp i den åldern? En sak när dom sitter framåt vänt och när dom är nyfödd. Då är det ju andra typer av stolar
    ja det va det som frågan
  • Prinsessan Zelda

hmm, ur säkerhetssynpunkt måste ju stolen sitta fast åt båda håll. Har en bilbarnstol från usa som man kan ha utan förankringsband enligt bruksanvisningen, men jag användet det alltid ändå, ur säkerhetssynpunkt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Cecese

Men det går ju att köpa fler förankringsband så ni kan köpa en uppsättning till varje bil så kan banden vara fast i bilen hela tiden. Då går det rätt snabbt och enkelt att sätta stolen i en annan bil.

• NathalieAndersson

extra förankringsband kostar inte många kronor

*¨`·» Liam 060228
  • katinka1

Brio har en utan förankringsband. Om jag minns rätt så sätter man fast stolen som en babysafe (runt stolen) och den är också både T- och E-Norm på och det litar jag på i alla fall, även om jag inte har den stolen.

• helleappel

Aktas duologic är utan förankningsbans

Svar på tråden Bilbarnstol utan förankringsband?