• Vacker

Glasa in balkong, hyresrätt.

Undrar... Nån som har fått sin balkong inglasad i hyresrätt? Hur funkar det, läggs det till på hyran? Hur mycket isf?
    Nån som vet?

• Svar på tråden Glasa in balkong, hyresrätt.
  • Birgitta2

Om du själv bekostar det så läggs det naturligtvis inte på hyran. Men om fastighetsägaren gör det, så kommer hyran gå upp ett antal hundralappar. Hur mycket måste du fråga din egen hyresvärd. Det kan skilja ganska mycket.

• sommarblomma

Jag har fått inglasad 2ggr, och då får man tillägg på hyran!

• Vacker

Självklart vet jag det men tänkte om nån som gjort det kan berätta vad det kostade för dom. Så jag får lite hum om hur mycket det kostar.

• Vacker

Sommarblomma: hur mycket tillägg på hyran, vet du det?

• sommarblomma

jag tror jag fick 150kr+ på hyran om jag inte minns fel, och ska glasa in nu snart och då kommer det väl ligga samma...kan ha helt fel nu!

• Vacker

ok, tack! E ju inte så farligt!

• skrattigtjej

undrar om det kostar lika för alla?

Emmy
  • Im Fabulous
    Vacker skrev 2007-07-22 14:52:14 följande:
    Undrar... Nån som har fått sin balkong inglasad i hyresrätt? Hur funkar det, läggs det till på hyran? Hur mycket isf?Nån som vet?
    Jag jobbar på Graflunds bostäder.

Om din hyresvärd har sk tillval så kan inglasad balkong finnas som ett tillval, då kostar tillvalet x antal kronor per månad, vilket läggs till på hyressumman.

Du kan också välja att själv glasa in din balkong om din hyresvärd ger sitt godkännande.
  • ulrika

Vi funderar på att glasa in vår balkong. Det finns som ett tillval vår hyresvärd erbjuder. Man lägger en handpenning/start avgift på 5000 kr (tror jag det var), sedan kostar det ca 100 kr/mån som läggs till på hyran. Handpenningen får man inte tillbaka.

• Netriosa

Vi bor i hyresrätt men får kosta på oss det själva om vi vill ha inglasat, alltså runt 20.000 kr. Skulle gärna vilja ha inglasat men när man väl flyttar härifrån så får man ju ingen ersättning för det..

• Miss Lau

Vi hade inglasad balkong när vi bodde i hyresrätt, tror att det var ett tillägg på 250 kr/mån. För oss var det absolut värt det! Balkongen var det bästa med hela lägenheten.

Svar på tråden Glasa in balkong, hyresrätt.