• Zimlis

Vad använder ni för schampo till era hundar?

Berätta gärna vad ni har för hund med.

Själv har jag en eng. cocker spaniel och hon badas i barnängens barnschampo som är kombinerat med balsam.

• Svar på tråden Vad använder ni för schampo till era hundar?
  • Majsan70

Yes, grönsåpa eller nåt vanligt hundshampoo. Fast vi badar henne sällan. Hon badar ju själv ute hela sommatiden.

• Xgirl83

Har alltid använt bara grönsåpa, fungerar super.

Nu måste vi dock använda ett specialschampoo (Epi-soothe) som är klådstillande pga att vår hund är väldigt allergisk och har klåda.

• jellona0507

Mamma använder grönsåpa.. fungerar toppen!

Minya ska få en lillasyster! 37 dagar kvar till planerade snittet!
  • Xgirl83

Kan tillägga att vi blivit ordinerade att duscha henne en gång i veckan pga allergin.

• Im Fabulous
    Zimlis skrev 2007-07-22 15:16:10 följande:
    Berätta gärna vad ni har för hund med.Själv har jag en eng. cocker spaniel och hon badas i barnängens barnschampo som är kombinerat med balsam.
    Vi har alltid tvättat våra hundar med samma schampoo som vi själva använder.
  • Monky

jag har en japansk spets och han får bada i ett schampo från djur butiken som heter Blue Diamond eller ngt liknande och är för vita hundar och katter då det har blåa pigment i sig som gör att pälsen blir finfint vit

• Zimlis

Vad gör man inte för att sin älskling ska må bra - blir ju lite nyfiken på vad det är din hund är allergisk emot??

Xgirl83 skrev 2007-07-22 15:18:27 följande:
    Har alltid använt bara grönsåpa, fungerar super.Nu måste vi dock använda ett specialschampoo (Epi-soothe) som är klådstillande pga att vår hund är väldigt allergisk och har klåda.
  • Xgirl83
    Zimlis skrev 2007-07-22 15:26:53 följande:
    Vad gör man inte för att sin älskling ska må bra - blir ju lite nyfiken på vad det är din hund är allergisk emot??
    Hon är allergisk mot dammkvalster och förrådskvalster. Så dels får hon kvalster i pälsen som behöver tvättas bort, och dels så dämpar det klådstillande schampot klådan. Så trist med allergier...
  • Zimlis

Xgirl83: Ja fy fasen, det är ju inte roligt med allergier. Men schampot hjälper henne då iaf

• Xgirl83
    Zimlis skrev 2007-07-22 15:44:20 följande:
    Xgirl83: Ja fy fasen, det är ju inte roligt med allergier. Men schampot hjälper henne då iaf
    Ja jag hoppas det, jag har faktiskt använt det för första gången idag.
Svar på tråden Vad använder ni för schampo till era hundar?