• Cilla R

Bugaboo Frog eller Cameleon?

Har just nu en Phil&Teds E3 som jag tänkte byta ut mot en Bugaboo sen när äldsta dottern inte vill åka mer vagn, frågan är bara vilken modell man ska välja? Vad är det som skiljer Frogen mot Cameleon och var kan man köpa Snow Wheels till Bugaboo?

• Svar på tråden Bugaboo Frog eller Cameleon?
  • blonde redhead

Frogen är väl inte så lätt att få tag på?

Snow wheels kan man köpa i stort sett överallt där dom säljer bugaboo.

• Cilla R

*puffar*
    Vill veta skilnaden mellan modellerna!

• LRX

Froggen är några centimeter mindre på alla ledder. Den har inte stälbar fjädring på framhjulen och tyget är annorlunda. Bakhjulen har lite terrängstuk, som på en mountainbike typ, Cameleon har spårade slicks Frog har slutat säljas i sverige men säljs fortfarande i t ex USA. Gå in på bugaboos hemsida och välj USA som land. Välj en vagn och klicka på "comparison table" i undermenyn för att se fler skillnader. www.bugaboo.com

• Cilla R

Men Frog finns inte på hemsidan, är det Geckon som bytt namn här Sverige?

• Karpet

Nej, geckon är inte samma som den gamla frogen. Mig veterligen kan man bara få tag på frogen begagnad. De två nya modellerna är ju bättre, men fler finesser och ett skönare tyg.

Cilla R skrev 2007-07-23 07:41:00 följande:

• isold2003

Jag föredrar frog framför Cameleon. Froggen är mer precis på något sätt. Jag tycker att Cameleon blir lite för gungig med fjädringen på framhjulen och med det höj och sänkbara handtaget som om man drar ut det en bit blir lite rangligt i mitt tycke. Vad jag har hört så har man nytta av det sänkbara handtaget på Cameleon om man är kort men om man är lång så passar froggen bättre eftersom lutningen på handtagen är så att man kommer närmare vagnen (och slår i fötterna) med högt inställt handtag på Cameleon. Dessutom är froggen ett kg lättare än Cameleon. Vill man så passar fleeceseten till Cameleon lika bra på froggen så man kan ju byta färg lika bra på dem. Men, frog finns bara att köpa beg i Sverige tyvärr.

• blonde redhead

Vi har en gecko är jätte nöjda med den. Valde den för att det inte går att få tag på froggen och cameleon känndes inte som ett alternativ eftersom geckon var mindre, enfärgad och uppfyllde våra krav

• LRX

Cilla R skrev 2007-07-23 07:41:00 följande:

Uppe i högra hörnet kan du välja land. Välj Nordamerika/USA så har du möjlighet att läsa om Froggen.
Svar på tråden Bugaboo Frog eller Cameleon?