Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Milla 78

Json Trafikskola Borlänge

Någon här som gått på Json i Borlänge???

Tänkte skriva in mig där har hört mycket
    positivt om dom.

Har börjat och slutat med körkortet ett antal
    ggr men vill ha det nu börjar känna
    mig låst då vi bor en bit från stan.

• Svar på tråden Json Trafikskola Borlänge
  • sakoline

Ja, jag går där och är nöjd.

• Milla 78

Hur går det för dig med körkortet har du kommit långt?
    Är det bra körlärare där?

• sakoline

Jag har uppkörning om en månad. Ja, bra lärare. Jag har haft 3 st och de är bra; förklarar bra, trevliga, prackar inte på en massa lektioner & ger en bra självförtroende. Enda neg. är att man måste betala samma dag, de ger en inget förslag om att jag kan betala senare, utan man måste betala lektionen samma dag.

• sakoline

Har en lektion idag 10.20 förresten, ska åka bara jag hängt tvätten

• Milla 78

Ang betalning av körlektioner tror det är så att man
    betalar på en gång inte billigt precis.

• Milla 78

Blev lite fel i inlägget ovan skulle stå
    att jag tror man betalar på en gång på alla
    körskolor.

• sakoline

Milla. Om man går en intensiv betalar man i förskott. Hade en annan körskola, Täby Trafikskola, där jag kunde få inbetalningskort om jag ville. Fast idag hittade jag inte mitt bankomatkort så jag fick deras BG-nummer Ska betala in det nu.

• vänat

Jag tog mitt körkort på nya trafikskolan i smedjebacken där fick man faktura.

• Stratto

Jag tycker det var bra på J:son

Enda som jag tyckte var lite kluringt var att när de tyckte att jag var redo för uppkörning så var jag ändå tvungen att ta YTTERLIGARE 3 lektioner innan de bokade en tid åt mig.
    Och om man kuggade uppkörningen så var man tvungen att ta 3 lektioner igen innan de bokade ny tid åt en.

Så gjorde de alltid sa dom. Det kanske är så på alla körskolor.. Vad vet jag.

• sakoline

Gjorde de så??? Låter konstigt. Men körskolor är ofta knepiga. Tänk om man bara kuggade på en missad blinkning, behöver man verkligne 3 st för att rätta till det?

• Stratto

sakoline:

Ja.. tycker också att det var lite väl saftigt med 3 lektioner.

Men det är som du säger. Körskolor är kneeepiga

Jag fick förövrigt inte göra min halkkörning i falun som alla andra.
    Utan vi var fyra elever som åkte till nån gammal flygplats mitt ute i skogen i Ludvika tror jag att det var.

Där hade de en gammal 240 med en ställning runt (såg ut som stödhjul) som gjorde att man kunde höja och sänka bilen så att den blev mer eller mindre hal.

Vi fick brassa runt där på den hala isiga landningsbanan två och två.
    Läraren hade med sig en walkietalkie eller liknande för att han skulle höra ifall det var nåt flygplan på ingående.

Helt sjukt..

• Bewan

"stratozia": precis så fick jag också göra!!! En gammal 240 med ställning runt sen satt det en bredvid som höll i en dosa och reglerade "halkan"! Fyyy vad tråkigt det var när alla andra fick åka till falun för en riktig halkkörning... Hahaha

• Stratto

Bewan: hehe ja av alla jäkla människor som gör halkprov så råkade en annan ut för "landningsbanan"!

Svar på tråden Json Trafikskola Borlänge