• UrsusPrunusPadus

Vem handlar på Coop?

Detta är inte någon attack på folk som handlar på Coop, inte alls, men här där jag bor (Uppsala) så har jag svårt att se anledningen varför. Coop Forum här i stan (finns två st) har såväl högre priser på dom saker jag köper, såväl som sämre service än motsvarande ICA eller Willys. Willys har iofs kass service också men låga priser, och det är ju en del av deras idé. Lite personal, enkelt uppställt och låga priser, så det får man köpa.

Och detta gäller stormarknader. Mindre butiker är svåra att få billiga men Coop Konsum här i stan är skräckexempel på att vara extremt dyra, detta i kombination med snorkig personal.

Är det bara här i Uppsala som det är såhär? Eller knner ni igen er? Och om det är då på andra håll, varför handlar folk där då? Är det bekvämlighetsskäl? Politiska skäl? Det är kooperativt och man känner att man äger det tillsammans med andra? Eller är det ren vana?

Jag säger absolut inte att det är fel att handla där, detta är bara min uppfattning. Din kanske är annars?

Vad tror du? Eller vad tycker du?

/ Ursus

• Svar på tråden Vem handlar på Coop?
  • jenah

Vi handlar på Coop i Skara. Det är bekvämt, de har ju allt, och servicen där är väldigt bra. Dessutom kan vi handla på deras kort och få lite rabatter på olika saker. Willys i stan har fruktansvärt dåligt utbud och de är inte speciellt trevliga där..

• Blå Flygare

Jag handlar i regel på Willys, men då åker vi till coop av ett par olika själ; de har öppet längre, de har varor som inte finns på andra ställen, och de har mycket annat där (så om man behöver köpa skruvar eller så behöver man bara åka till en butik).

Annars undviker jag dem för att de är dyra och det är svårt att hitta där. Personlen är inte snorkig här.

• MeNoLike

Jag jobbar på Coop FORUM.. Coop Konu och Coop FORUM är två olika butiker och coop konsum är alltid dyrare än forum..

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • UrsusPrunusPadus

Jo, jag vet, jämför inte på det sättet. tycker det ät lite synd att man får det intrycket av COOP här dock, konkurrens är ju alltid bra ...

• Katarina m Leon o Matteo

Vi handlar på COOP i Jönköping. Inte lika bra som när B&W fanns men mycket bättre än alternativen här tycker vi. De har gott om miljömärkta/krav varor och ett brett utbud även i övrigt. Ica maxi fattar jag inte alls. Visst det är stort, ja snarare enormt, men det finns ju ändå bara typ två sorter av allt, fast de två upptar 15 hyllmeter. Handlar en del på willys också, de har bra "exotiska" varor och ett bröd som jag älskar men som du säger sämre service.

• Amicus verus est rara avis

Jag handlar på Coop i Skara när jag är hos min mamma, dom är helt klart bäst där.
    När jag är hemma i Skåne så handlar jag på ICA Maxi eller Willys, bäst där. Coop Konsum är ju inte samma sak som Coop Forum som någon sa. Konsum är dyrare och har mindre sortiment än Forum.

• logg81

Jag bodde i Knivsta ett tag och handlade på coop i boländerna ett par gånger. Jag tyckte det var som alla andra stormarknader... Kallt och opersonligt. Dyrt är det väl i alla butiker...

• don Quijote

Handlar där för att de har bra med krav och miljömärkt och det är viktigt för mig!! Nobbar Netto och Lidl och liknande fullständigt av samma anledning!

• lisarädisa

För att Coop/Konsum är bättre på KRAV, miljömärkt och närodlat. Jag tycker inte att jättelåga priser är det viktigaste, det går att handla hyfsat billigt även om man väger in aspekter som kvalitet, miljö och produktionsförhållanden, och i längden känns det som det enda hållbara förhållningssättet för mig. Och kanske LITE för att jag tycker att själva tanken med kooperationen är sympatisk. Min morfar kunde t ex inte tänka sig att handla på ICA - för honom symboliserade Konsum solidaritet och delaktighet. Var jordgubbarna slut på Konsum så var dom, liksom!

• Broneya

Jag handlar alltid på Ica. Gillar inte coop och på willys är det alltid milslånga köer.

Svar på tråden Vem handlar på Coop?