• Fru Baby

Kan bebisar sova dåligt i flera veckor då tänder är på G?

Tror det är tänder på G. Det ser ut som att det "skimrar" vitt där de nedre framtänderna ska komma. Hur länge brukar det ta innan de tränger fram om det ser vitt ut? Kan det synas utan att alls vara dags för att komma fram måntro?
    Vår dotter blir 6 mån 6/8.

Älskar min lilla dotter och min underbara man
  • Svar på tråden Kan bebisar sova dåligt i flera veckor då tänder är på G?
  • Jossi78

Våran dotter hade vitt ganska länge innan dom kom men de där är nog olika. Om hon sover dåligt kan de oxå bero på en tillväxtperiod!

♥ Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • Modin

Japp de kan dom.. Min dotter sover inte på ca 1 vecka när hon får tänder.. Hon får även feber å snuva.

• Hannol

Hej på dej! Länge sen, hoppas allt är bra med er! Astrids tänder tittade fram för ett par veckor sedan, men gav sig till känna i form att ett våldsamt gnagande på allt i flera veckor, ja uppåt en månad innan. När det började synas som två små vita streck dröjde det inte förrän den första lilla vassa piggen trängde igenom. Nu är båda uppe, sylvassa, och det kliar fortfarande. Vi kör hårt med iskalla bitringar och bebistandborste, det verkar i alla fall lindra den värsta plågan... Stackars små, jobbigt när det är ömt och kliar!

• Fru Baby

Hon kan vakna upp till 1 gång i timmen från kl. 21.00. Lägger henne kl.18.30. Hon har redan vaknat en gång sen dess. Upplever inte att hon är speciellt hungrig. Hon äter lite och sen somnar hon och vill snutta på bröstet. Det vill inte jag att hon ska göra varje timme på nätterna . Hoppas att det antingen är en tand på G eller att detta ger sig snart hur som haver. I helgen har karln varit bortrest. Är lite smått sliten på att aldrig få vila. Hon sover ju bara 2 st 30 min pass på dagen om man har tur. Då ute i vagnen, så det går ju inte att lägga sig under tiden. Jaja...det ger sig nog. Får sova när hon blir stor...hehe.

• Fru Baby

Hannol:
    Nej men hej !!! Att vi helt har glömt bort att höras vid. Kul att höra ifrån dig. Vi har det bra. Hon är en riktigt glad och go tjej. Fast efter närmare 4 månader av svår kolik så önskade vi så att få njuta och mysa. Men då började hon vid 4,5 månaders ålder att sova urkasst . Skulle behöva få vila nerverna lite nu och bara få ha en tillvaro som flyter på. Tur att man älskar dessa små så det gör ont. Det gör all möda värt. Går allt bra för er? Hur lever livet med lilla Astrid och allt som hör till? Tack för svaret. Är ju som amatör på detta med tänder.

• Hannol

Jodå, allt är bra med oss. Det har gått över förväntan allting, förutom att A var en riktig kräkbebis första 3 månaderna. Det var jobbigt! Känner igen det där med att sova oroligt och vilja snutta mycket, det hänger nog ihop med tandsprickningen. Jag kände mig också helt sliten, så eftersom min man har semester bestämde vi oss för att tillsammans försöka bryta mönstret. Han sov med henne ett par nätter och jag låg i gästrummet. Det gick bra, och hon tog t o m napp för första gången. Sen när jag flyttade tillbaka in i sovrummet blev det mer oroligt igen, men nu försöker vi få henne att inte äta mellan kl 22 och 05. Funkar hyfsat. Precis som din flicka sover hon allt mindre på dagarna.

Tror att det ö h t är mycket som händer i kropp och själ på dem just nu. Får man dessutom tänder kan det bli väl jobbigt! Man får trösta sig med att det går över. Äter hon ordentligt på dagarna?

• Fru Baby

Ja precis. Det är enda trösten. Att det inte varar för alltid. Ja hon äter bra på dagarna. Hon har strulat lite med att äta sina puréer på em. Men det kan ha med detta att göra tror jag.
    Hur gjorde ni för att få henne att lugna sig på nätterna? Vad gjorde din man då hon vaknade? Mindra skulle nog gråta som besatt om jag inte gav henne bröstet (tror jag).

• Hannol

Jo, det trodde jag också. Var beredd på många nätter av hysteriskt skrikande. Men det funkade med lite buffande och att stoppa i nappen. Kanske lättare för en som inte luktar mjölk... När jag gör det går det mycket sämre, och jag har också mycket svårare att stå ut när hon gnäller i sömnen. Vill genast ta fram bröstet, men faktiskt, om man väntar en stund och klappar lite så slutar hon. Det är nog trygghet hon vill ha snarare än mat! Hon är så stor dessutom så även på bvc sa dom att jag lugnt kan börja dra ner på nattamningen då hon inte behöver den näringsmässigt längre.

Lättare sagt än gjort dock...

• Fru Baby

Hur buffar du? Det är ju så svårt när de ligger på rygg. Tips tack !

• Hannol

A ligger ofta på sidan och sover, men prova annars att lirka in handen lite under blöjbaken och buffa där! Annars ta lite om låret och gunga fram och tillbaka. Kan funka, eller så blir hon tvärförbannad... Man kan aldrig veta hur de reagerar på nåt nytt!

• Hannol

Alltså inte in under blöjan, men det fattade du nog!

• Fru Baby

Haha . Förstår precis vad du menar. Tack för tipset. Nu ska jag lägga mig och hoppas att jag får sova nån timme sammanlagt. Hoppas att vi hörs snart igen. Det är ju så kul när vi har småtjejer som är födda samma dag. Sov gott!

• Hannol

Ja, nu får vi bli bättre på att hålla kontakten! Hoppas du får sova lite nu.

Svar på tråden Kan bebisar sova dåligt i flera veckor då tänder är på G?