Någon som känner till Mama Mia
Är det någon av er som känner till MVC Mama Mia? Ska ringa och få tid till första möte, men vet inte om jag ska kontakta Mama Mia eller vanliga MVC. Någon som har tips/erfarenhet?
Är det någon av er som känner till MVC Mama Mia? Ska ringa och få tid till första möte, men vet inte om jag ska kontakta Mama Mia eller vanliga MVC. Någon som har tips/erfarenhet?
jag gick hos mama mia söder vid båda mina graviditeter, är supernöjd. Det är bara att ringa dit, på deras hemsida finns numret, www.mamamia.se
Jag gick på Mama Mia Söder min senaste graviditet och blev supernöjd. De är jätteduktiga och engagerade!
Lycka till!
Jag gick på Mama Mia Söder min senaste graviditet och blev supernöjd. De är jätteduktiga och engagerade!
Lycka till!
Min läkare rekommenderar inte längre Mama Mia, pga att de börjat "slarva" lite och missat saker som inte ska missas. Han sa att ryktet börjar skamfilas lite, många av hans kollegor upplevde samma sak. Dvs att så länge allt går som på räls är alla jättenöjda med MamaMia, men att allt för många på senare år sökt sig till andra kliniker pga att de känt att MamaMia inte riktigt tagit dem på allvar i frågor som kanske borde utredas lite djupare. Kankse har det gått lite väl fort och lite väl bra och nu har det blivit lite slentrian där. Det är ju när något inte går helt som på räls man verkligen behöver sin barnmorska, så jag skulle nog inte välja MamaMia i nuläget.
Har precis fött min pojke och gått på MamaMia söder och kan bara säga hur supernöjd jag är!
Minsta antydan till oro och dom har tagit prover och odlingar. Har haft rätt mycket mailkontakt med min BM om små saker och funderingar och kännt mej extremt ompysslad och "att ingen fråga är dum" . Har haft en graviditet Utan anmärkningar men det tror jag också beror på min BM som jag kännt tagit mej på allvar och lugnat mej när jag behövts lugnas.
Sen att personkemi spelar stor roll är ju självklart som med frisörer,tandläkare och det mesta annat här i livet. Skulle det inte kännas bra oavsett var du väljer att gå..... byt BM eller byt MVC.....
Lycka till med allt
Har oxå hört att läkare inte alls är nöjda med MM. De är läkare på KS som inte är nöjda...
jag gick på mama mia! under min förra grav, som iofs slutade med missfall. men jag var nöjd de gånger jag varit där iallafall. hade en superbra barnmorska! sen är det toppen att man kan få lite senare "kvällstider" som man inte kan få på vanliga mvc.. typ som läkartider kl halv sju på kvällen, så man slipper ta ledigt från jobbet
Jag går på Mama Mia nu och tycker väldigt bra om min BM. Håller med Troll69 om att det handlar om personkemi. Att man känner att man kan ta upp frågor och blir tagen på allvar. Min BM har också tagit prover om jag är oroligt över något, fått komma på extra besök och man kan ringa eller mejla henne om frågor. Än så länge är jag supernöjd.
Jag har erfarenhet av gamla ABC (som var superbra) och en nära vän som skulle föda blev tipsad om att Mamma Mia var det som kom "närmst" nu.
Han upplevde dock att det var en milsvid skillnad. På ABC såg de föräldrarna som ett team och även partnern var inkluderad och viktig. På Mamma Mia, upplevde han, handlade allt om mamman. Istället för _er_ förlossning var det _din_ förlossning och så vidare. Dessutom verkade de väldigt biologistiska (allså kvinnor kan allt "naturligt" medan männen helst ska hålla sig undan). Det kanske bara var just den BM men jag har hört andra som har liknande upplevelser.
MamaMia är super! Tycker iallafall jag. Jag bytte till Mamamia efter att ha varit på inskrivning på vanliga MVC. Det var helt värdelöst på den vanliga MVC:n måste jag säga.
Kändes som att man ej blev tagen på allvar och barnmorskan var inte speciellt trevlig..
Mamamia är bra för att personalen är proffsig,trevlig och lokalerna är urmysiga.
Kan ej tänka mig nåt annat än Mamamia faktist.
Det är mycket mer än bara en "MVC".
_