• KARINbebisSONNY

ACE Europa? Någon med denna försäkring?

Hej!

Jag har precis tecknat ACE Europas försäkring Barn Trygg Aktiv till mitt barn Alice 5 mån med DS och hjärtfelet AV communae

Är det någon av er där ute som också tecknat den till ert barn, isåfall vad tycker ni om den, funkar den bra m.m?

Den gäller ju bara för olycksfall, men jag tyckte den var bra eftersom den gäller 12 mån utomlands eftersom vi bor utomlands.

Har ni något annat tips om försäkring som gäller ÄVEN vid sjukdom för barn med DS???

Kram på er, Karin!

• Svar på tråden ACE Europa? Någon med denna försäkring?
  • Lift Stolpe

Vid medfödda sjukdomar brukar det vara svårt. Om ni lyckas teckna en med sjukförsäkring kan ni vara helt säkra på att den inte gäller för de sjukdomar som redan finns vid tecknandet.

• Majsan70

ACE gjorde oss grymt besvikna och vi avslutade genast de försäkringar vi hade där. När vi tittade lite närmre, så var inte vi de enda som var besvikna. Listan på Konsumentverket var otroligt lång. Och vid en viss tidpunkt var de även svartlistade där.

Hoppas däremot att ni får nytta av den. Ja, eller inte egentligen. Olycksfallsförsäkring borde det ju finnas många bolag som kan teckna även om de krånglar med sjukdomsförsäkringen?

• KARINbebisSONNY

ja det som de hjälper oss m ed är att den gäller utomlands 12 mån, det är det enda.. men vi höll på att bli lurade för jag frågade om den gällde även vid DS med hjärtfel,"jajaja, vi har ingen hälsodeklaration" men sen visade det sig att den inte gäller ändå, sjukförsäkringen alltså, endast olycksfall gäller.... men tydligen gäller inga sjukförsäkringar för våra barn.....

• Mosaik

det med ace europe som en bra är väl att om våra speciella barn blir inlaggda för tex lunginflamation så får vi ersättning genom ace, men en annan försäkring täcker inte några som helst sjukdomsfall även om de inte beror på den stadiga diagnosen. så som jkag fattat det är ace europe en olycksfallsföräkring med vissa sjuktilläg?

• anne h

jag har deras barnolycksfallsförsäkring och har fått utbetalt flera gånger för sjukhusvistelse pga sjukdom då minstingen legat på sjukhus pga ÖI samt öron-op några ggr.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Bluescreen

Jag har den till min son men inte behövt använda den. Kostar 900 kronor om året... Den ska täcka sjukdomar som inte har med diabetes att göra.

• Myself

Jag var tecknad i ace europe när jag ramlade in i en sten och slog ut framtänderna. den gången kände vi att det var den enda försäkring vi var nöjda med, för de var de enda som över huvud taget betalade ut någonting. 10 000 på banken, bara sådär. min vanliga försäkringsbolag gav inte ett öre.

• kärleksbarn 05

i detta fall e det försent för en sjukdomsförsäkring då ingen tecker medfödda fel på barn och vuxen försäkringarna....förutom en om man haft den betla delen på väntabarn hos if och låter det gå öve ri en barn då förljer de skyddet med.

den är den enda som tecker medfödda fel coh förtidigt födda.

nyss haft utbildning på gravidförsäkringar så har ltie koll på det

• kärleksbarn 05

förövrigt gäller dom flesta försäkringarna utomlands i ett år.

• KARINbebisSONNY

de flesta försäkringar gäller INTE utomlands i ett år... var har du hört det? och isåfall skulle jag vilja veta vad de försäkringarna heter och vad det kjostar för ett år då... de flesta gäller utomlands 45 dygn därefter får man förlänga vilket kostar massor med pengar.....

• kärleksbarn 05

det är reseskyddet via hemföräsrkingen som gäller 45 första dagarna....ialal fall där ja jobbar. å ja jobabr på ett av dom största bolagen.

va tvungen och kolla igen å våra gäller vid tillfällig vistelse utanför norden i högst ett år.

vistelse utanför norden mer än 12 månader ska godkännas först så de kan gå å få mer tom.

inboxa mig så kan ja kolla upp de närmare.

Svar på tråden ACE Europa? Någon med denna försäkring?