• vårsol

Varm åkpåse att sova i ute på vintern?

Vad har ni för åkpåsar till era barn när de sover ute på vintern?

Måste man köpa en av samma märke som vagnen för att det ska funka med selen?

Jag har två vagnar som jag använder, dels en brio syskonvagn och dels en emmaljunga enkelvagn. Skulle vilja ha någon som passar till båda och är VARM så att min fryslort till unge kan sova gott och hålla sig varm där även när det är iskallt ute...

• Svar på tråden Varm åkpåse att sova i ute på vintern?
  • LCroft

Jag beställde förra vintern från nätet en åt dottern, jättebra och varm, först när det var närmare -20 grader behövde man sätta ytterkläder under! Tyvärr kommer jag inte ihåg märket och nu är åkpåsen i hennes rum var hon sover, men kan kolla imorgon. Ett tyskt märke tror jag det var iaf.

• The Bumblebee

Voksi-påse! (kolla blocket eller googla så hittar du säkert flera stycken) Helt suveräna!

Annars så har jag kört på åkpåsar som är teddyfodrade - tycker att de är bättre än de med fleece inuti.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • The Bumblebee

Och NEJ du måste inte köpa samma märke som vagnen har. Alla mina åkpåsar har passat i alla olika vagnar Selarna sitter på ungefär samma ställe så det är inga problem!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Idannika

Jag har den tjockare varianten av Babyproffsens åkpåsar. Den sov lillkillen i hela förra vintern, toppen! Kostar ca. 700-800 kr.

• Veladis

Vi har min mans åkpåse i grön manchester fodrad med äkta fårskinn (ej teddy). Kanon!  Och retro!

• vårsol

Tack för alla tipsen!

Vi har ett fårskinn som hans storebror haft att sova på om vintrarna och sen bara overall och filtar. Men storebror är ju en varmgris och lillebror är en liten fryslort så han behöver ha något rejälare tror jag.

• FinaFamiljen

Babyproffsens polaråkpåse... emmaljunga kanske det är?

Svar på tråden Varm åkpåse att sova i ute på vintern?