• Meli o Neo

Konstiga smeknamn

Jag har märkt att många har konstiga smeknamn som inte alls liknar deras riktiga namn. Ofta finns det ju nån barndomshistoria bakom och sen har namnet bara hängt sig kvar.

Jag vet en tjej på Lärarutbildningen som kallades för Pyret. Till och med lärarna kallade henne det. Minns inte ens vad hon hette på riktigt.

Ett ex till mig heter Per men kallas Ploppen. För att hans storasyrra tyckte så mycket om Plopp och när han föddes sa hon att han var som en liten Plopp. Han är idag 30 och kallas fortfarande Ploppen. Av alla.

Min mamma kallas för Ninni, men heter Britt-Inger. Undrar varifrån Ninni kommer. Alla kallar henne det iaf.

Vilka smeknamn känner ni till?

• Svar på tråden Konstiga smeknamn
  • Gabriella S

Jag hade en kompis som hette Stig-Olof och kallades Putte långt upp i vuxen ålder. Men numera är han advokat och kallas bara Stig-Olof!

• Kall öl

Jag kallas Putte och heter Sarah (stackarns mig)

Att säga att jag är finne är som att spotta i motvind..
  • ellebelle

jag heter Eleonora, men kallades för Lillan när jag var liten. Jag var den som föddes sist i släkten, och är minst av alla mina kusiner. De slutade att kalla mig det när jag var tonåring för jag tyckte inte om det.

• Lill Strumpan

Min son heter Liam, storebror kallar han Lillis, nu gör alla det =) tycker det e gulligt. men undrar om han tycker det e gulligt när han e 20??

• miamisan

Min mamma heter Ann-Charlott och har flera smeknamn, men mest otippade är nog Sassa. Det var hennes lillasyster som inte kunde uttala hennes namn, och kallade henne Sassa. Sen har dte blivit det i den närmsta familjen.

Mammas yngsta syster heter Ellinor och kallas av familjen Nolle.

• Kall öl
    Kall öl skrev 2007-07-23 10:51:33 följande:
    Jag kallas Putte och heter Sarah (stackarns mig)
    så kallas jag Ladan och Ellet också. Mest Ellet.
    Att säga att jag är finne är som att spotta i motvind..
  • Meli o Neo
    Kall öl skrev 2007-07-24 09:42:32 följande:
    så kallas jag Ladan och Ellet också. Mest Ellet.
    Hahaaaaaaaaa! Förlåt men det var ena riktigt roliga smekisar.
  • annmi

Jaa min Kusin heter Iréne & kallas Lulli
    En annan heter Rune & kallas Dodo

• Meli o Neo
    annmi skrev 2007-07-26 15:49:24 följande:
    Jaa min Kusin heter Iréne & kallas Lulli En annan heter Rune & kallas Dodo
    Haha väldigt otippade smeknamn...
  • sordin
    min pappa kallades för bomben,,,han är stor och tjock å det var han då med när han var ung,,,, och säger man det i dag så vet alla vem det var.  när man talar om vad han heter så säger de ja  han kallades för bomben.
    Han kalla då inte det idag det får vi nog vara glad överGlad
    Lev i nuet och njut av det.
  • msister

Min lillebror kallas för Majsan fast han heter Per. Det var jag som började reta honom för det och sen har det hängt kvar.

• gintonic77

Vet en som heter Håkan men kallas för Kracke. Det kom efter Håkan, Kråkan Kraxmaskin=)

• SpikeLeonFylkir

Jag vet en kille som kallas för Putte fast jag vet inte vad han heter. Men han kallar sin lillebror för mini iaf. Litte sött, Putte och Mini.

Sen kallade vi en klasskompis för Tosse. Det låter ju knäppt, som att han är helt tossig haha.

Det var en tjej i samma skola som kallades för Patte, å en annan för röven. Haha!

Min gamla barndomskompis hade tandställning (räls). Gissa vad hon blev kallad för? Sj, såklart.

• SpikeLeonFylkir

Höll på att glömma mej sjäöv, jag heter Sofie och kallades för Fia, för att jag var så lik tjejen i vita stenen som heter typ fideli.

• Meli o Neo

Hahaha jag garvar ihjäl mig! Bomben, Patte och röven... vad får folk allt ifrån.

Svar på tråden Konstiga smeknamn