• Brydis

Nyplussad i semestertider vad gör jag?

Jag har sett mitt plus 2 gånger och har ringt till min gynekolog och mina läkare och ALLA har semester. Som förstagångsgravid har jag inte en aning vad jag gör i det här läget, har inga "känningar" att jag är gravid, jag tror jag är i vecka 7, hade min ÄL den 28/6 (eller rättare sagt äggplockning) och min sista mens den 24/5, när har man sin första vul-koll och sitt första barnmorskabesök??? *hoppas på svar* Kram Brydis

• Svar på tråden Nyplussad i semestertider vad gör jag?
  • nuedetdax

GRATTIS,
    Jag tror man går i v 9 eller nåt sånt? Men kan du inte ringa och fråga nån annan mottagning så du slipper fundera?

• Brydis

Jo det är nog säkrast så

• Emil06

Inskrivningen brukar inte ske förrän i v 10-11 ungefär, så ingen brådska Ang. vul, så e det inte vanligt att göra bara för att, jag gjorde aldrig ett sånt, bara vanliga ul i v 18, som alla gör!

• Jessie 85

inskrivning är som förgående skrivare och de här med vul är mer en grej man gör om bm misstänker att något inte står riktigt rätt till eller att man misstänker flerbörds grav
    Om man tvunget vill göra ett vul så säger man de till sin bm så kan hon hjälpa dig att ordna tid.

Jag gjorde ett vul på grund av kraftig uvi

• Lever på hoppet

Brydis!

Grattis till ditt plus!!!!

Jag testade plus igår och idag. Ska testa imorgon också då det är den riktiga testdagen. Har gjort ivf på Hs. Min läkare sa att dom skulle ha semesterstängt när jag hade testdag. Jag skulle ringa nån gång v.33 när dom är på plats igen. Så det verkar inte vara så bråttom att meddela dem resultatet.

Ta det lugnt bara och njut av ditt lilla liv i magen!

• Brydis

Tack snälla ni, jag ska tya mej te dom kommer tillbaks men man blir ju helt nollställd , jag fattar fortfarande inte att jag är gravid.....

• Lever på hoppet

Jag kan inte heller förstå det. Helt overkligt.
    Gjorde om testet imorse. Det var positivt. Var på apoteket och köpte två gravtest till. Jag skulle vilja testa varje dag tills magen börjar växa, bara för att vara säker på att jag faktiskt är gravid : )

När jag tänker på att jag är gravid så tänker jag att jag bara är det ett litet tag. Jag kan inte förstå att det kommer att bli ett riktigt litet barn i slutänden.

Sköt om dig!
    Kram H

• Brydis

Jösses kunde precis ha skrivit det där själv, precis så känns det Sköt om dig du med!

• Bellbox

Tror snanare du är i v.6! Hade du typ EN MÅNAD från mensen till äggplock?

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Brydis

Pixter ja det stämmer precis!!! Aha jag är i v. 6 Jag har gjort uträkningar på fl men det blir antingen v.7 eller v.8, fattar faktiskt inte hur man räknar alls

• Bellbox

Det VIKTIGA är NÄR du hade ägglossning!
    JAG har t.ex ägglossning dag 20 (så redan där är mitt foster 6 dagar yngre än den som hade ÄL dag 14!) MEN jag har bara 12 dagars lutealfas (de flesta har 14 dagar men upp till 16 dagar)
    Allt det påverkar uträkningarna!
    Eftersom DIN mens var hela 30 dagar innan äggplockning så blir nog din uträkning VÄLDIGT fel eftersom fostret inte fanns på plats förrän efter INSÄTTNINGEN av ägget (vilket då motsvarar dag 14-18 i cykeln för de flesta andra-beroende på när ägget släpper & sen fäster)

Eller har jag missat något?

Tror du behöver göra ett VUL för att fastställa hur långt gången du är!

• Brydis

Ja jag tror du har helt rätt, ska kolla upp detta med carlanderska när de är på plats igen, tills dess räknar jag enligt dina teorier som verkar vara mest riktig, tack!

• Bellbox

Brydis: I längden spelar det såklart ingen som helst roll om du kommer fram till förlossningen 1 vecka tidigare eller inte men jag vet att (i alla fall JAG) vill veta så exakt som möjligt så här i början för man vill VETA när man kommit förbi de där första 12v då risken för MF minskar drastiskt... Sen vill man ju gärna veta så att fostrets/barnets storlek stämmer med storleken när man kommer till VUL
    Men du ska se att du snabbt får svar när du får kontakt med Carlanderska... Njut nu av att vara gravid

• Brydis
    ja jag vill också veta för att kunna se Lennart Nilssons bilder och veta hur långt det har gått, det händer ju så himla mycket i magen utan att man känner det, då är det JÄTTEroligt att se på en bild vad som händer tycker jag (jag är bara lite illamående annars har jag inga graviditetssympttom, och det känns ju sisådär, man vill ju vara supersäker........ja du vet......)
  • Dubbelwe
    Brydis- Här kommer en till som vill veta exakt. Om jag får säga min sak så fyller du sex fulla veckor idag, och då blir det 6+1 imorgon, alltså v. 7.
Svar på tråden Nyplussad i semestertider vad gör jag?