• 1a gången

Loka

Är det skadligt att dricka Loka vatten när man är i vecka 21?

• Svar på tråden Loka
  • Mickan I

Nej! Varför skulle det vara skadligt?? Det är ju bara bubbelvatten..
    Jag drack en massa loka och ramlösa mm. när jag va gravid. Tycker det hjälper mot illamående och halsbränna...

• Sjöstjärnan78

Har jag inte hört talas om.

• Vonkan84
    Nej det är inte skadligt, drick Loka du Däremot "har jag hört" att bebisen kan reagera på bubblorna i vattnet. Inget farligt!
  • Snova

Men hjälp... Varken vatten eller kolsyra är farligt!

• Netriosa

Tänkte på detta häromdagen när jag drack ramlösa, då det står att barn under 7 år ej bör dricka det regelbundet. Kanske det gäller den ofödda också?

• listo
    Netriosa skrev 2007-07-23 15:26:24 följande:
    Tänkte på detta häromdagen när jag drack ramlösa, då det står att barn under 7 år ej bör dricka det regelbundet. Kanske det gäller den ofödda också?
    Nej, det gäller bara barn under 7 år.
  • LitenIsa

Då skulle jag nog vara död vid det här laget. Bubbelvatten är ju kalas mot halsbränna och jag dricker nog i snitt 2 liter per dag

• Stina85

Bm rekomenderar Kolsyrat vatten mot halsbränna så har svårt att tänka mig att det skulle vara farligt för barnet... Har druckigt massor med loka och barnet i magen mår hur bra som helst

• Malinski79

Det enda jag hört  och läst om kolsyrat vatten..Är att vissa sorter innehåller mycket salt,och salt binder vätska.. Så det KAN innebära att du får mer vätska i kroppen om du dricker stora mängder...

Men jag dricker ramlösa/loka varje dag och har inte märkt något...

• Babe

Nej-oooh-nej! Men däremot när bebisen väl är född och du ammar är det bäst att vara försiktig. Små bebisar brukar reagera och bli bubbliga och få ont i magen av allt kolsyrat... Så passa på och njut nu *ler*
    Babe

• Mamasita 07

Drick på du, inget farligt alls.. Jag dricker Loka vatten i stort sett varje dag =)

*Mitt Lilla Hjärta * BF 25/8-07 * Vi Ska Få En Pojke =)
  • sagabus

Att det står ej rekomendation till barn under 7 är pg a den höga halten av fluor som är i vattnet. Inget farligt att dricka som gravid och som de andra säger, superbra mot halsbränna. Dricker själv massor av ramlösa och loka varje dag. Som svar kan man få lite sparkar av bebisen men det får jag av vanligt kallt vatten med så det är väl att det väcker den lille lite hehe.

Svar på tråden Loka