• Lilla Frögurkan

Hur snabbt växer hår på huvudet??

Jag gick till frisören häromdagen och skulle toppa mitt hår som var långt, till brösten ungefär.. Jag visade på mitt hår hur mycket hon fick klippa och jag bad henne klippa mig lugg också.. Det blev katastrof och håret är ju sju-åtta centimeter lång uppe på huvudet och långt i nacken. Jag har en pottfrisky på en hockeyfrilla ungefär.. Gissa och jag grät och svor i salongen!

Så nu till min fråga, hur mycket växer håret per månad på ett ungefär?? Som det ser ut nu kommer jag inte kunna visa mig ute på ett halvår minst.....

• Svar på tråden Hur snabbt växer hår på huvudet??
  • Flutterby

Men fy, stackars dig! Hoppas du lät bli att betala! Jag hatar när det inte blir som man vill hos frissan.
    Vet inte hur snabbt det växer ut igen, men jag kan tipsa om ett kosttilskott jag tar, det heter Bamboo och innehåller kisel. Jag tycker(o min frissa håller med)att mitt hår växt snabbare sedan jag börjat ta dem. Lycka till!

• Dimitra

En cm i månaden är väl snittet va?

Mitt hår växer snabbt och blir glansigt och fint nu när jag börjat äta mycket proteiner

Och åren går...
  • Lilla Frögurkan

HAHAHAHAAA Hur illa stavade inte jag då? Kanske bra att kontrollera vad man skrivit INNAN man postar.. Men meddelandet gick fram ändå..

Jag känner mig desperat.. Jag ser förjävlig ut!

• ellebelle

Ca 1 cm i månaden. Fy vad hemskt!!! jobbar själv som frisör och kan inte förstå hur man kan göra så. jätte viktigt att man förstår kunden!!! Vissa är så att de klipper som de vill och vad de tycker är snyggt. Har själv blivit utsatt för det en gång. vet hur det känns. Håret är a och o på en. trivs man inte med håret så syns det på hela kroppen. Du kanske kan sätta upp det med klämmor eller hårnålar tills det har växt ut.

• Lilla Frögurkan

Historien finns att läsa i min blogg...

Jag har lovat mig själv att aldrig mera gå till en frisör.. Nu får det växa fritt! Sista gången jag blev besviken.. Jag känner mig så fruktansvärt vanställd nu.

• Flutterby

Läste bloggen och herregud, den frissan var ju inte klok! Hon klippte ju precis som hon själv ville ju! Bra att du åtmonstone slapp betala, även om det är en klen tröst.

• Ula

Lider med dig. Det är jättejobbigt när man inte känner igen sig själv när man tittar i spegeln.
    Jag klippte mig själv nyligen och fick en trist och intetsägande frisyr. Det ser ut som när jag haft håret på utväxt.
    Det var varmt på salongen, frisören längtade antagligen till semestern osv. jag längtar tills det växer ut.

• Calylite

råkade med ut förde, sa henne att toppa några mm och det försvann över en dm
    Såg hemskt ut plus att d einte alls passade min ansiktsform. Nu ett halvår senare så ser de någolunda ut iallfall så man vågar visa sig.

• mimso

Usch stackars dig. Finns inget värre än att känna sig ful i håret. Jag går alltid till samma frisör och klipper mig. Efter några gånger lär man ju känna varann lite och vet vad jag vill och inte vill med mitt hår och så slipper man såna hemska klipp-upplevelser som din, ett litet tips bara. Du får köra med hårklämmor och hårband tills det vuxit ut igen, men jag förstår att det känns som en evighet.

• Lilla Frögurkan

Tack för era svar..
    En centimeter i månaden.. Tycker det kan växa minst tre!
    Nä fy, jag har fortfarande inte kommit över detta. Mina ögon tåras när jag ser mig i spegeln. Jag är knäckt.

Svar på tråden Hur snabbt växer hår på huvudet??