• kultingen

3 månader å väger 7 kg!

Tja!!!
    Min lille kille ä ett riktigt matvrak,har inte varit på nån kontroll mä honom på länge, men vi tror han väger 7 kg, är inte det MYCKET???
    Jämför bara med hans syster,hon va mkt mindre.
    Kan de bli för stora på amning?? Jag ammar honom bara var 3e 4e timme.,,hur stora är era bebbar?

• Svar på tråden 3 månader å väger 7 kg!
  • zara83

hejsan... vad jag har hört så kan dom inte få för mycke bröstmjölk, dom kissar ut de dom inte behöver... Min kompis bebis vägde 7 kilo när han var 2 månader... : ) Så han var ännu större... :)

• cicci85

Det är ju stort men en bebis som bara dricker mjölk kan inte bli för stor!
    Min son vägde 7900g när han va 11 veckor...

• Normans

Vår son blir 3 månader på torsdag och han väger säkert lite över 7 kilo, senast vi var på kontroll vägde han 6620 och han ökar stadigt....bvc-tanten säger att det är helt okej, småbarn okynnesäter aldrig :)

• Valkyriah

När Loke va 3 månader vägde han 7795 g.

Så länge de följer sin egna kurva så ska allt vara bra

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • cicci85

Såg astt min son vägde 7560 när han va prick 2 månader!

• mirre2

barn nummer 1 3månader 6340g 62cm

barn nummer 2 3månader 5050g 58cm

barn nummer 3 3månader 5330g 58cm

barn nummer 4 3månader 4030g 55,5cm

• kultingen

Ok, då behöver jag nog inte oroa mig för det, utan låta honom äta på då! Skönt!
    Ska på kontroll på torsdag , ska bli kul å se vad han har ökat med sen sist!

• Annaliten

Min son vägde runt 7kg när han var 3 månader....det är ju bara sött om dom är lite runda och goa....

• cicci85

Ja låt honom äta, min gick ner på mer normal kurva när han började krypa, nu är han 2 och ligger bara ett streck över genomsnitt... När han va bebis låg han över den översta

• aprilbebbe

Beror ju lite på hur långa de är också. Min vägde 7.2 kilo men var samtidigt redan 66 cm lång så det jämnar ut sig. Men som alla andra sagt, man ska ju inte kunna bli stor (för stor, för stora är det ju) när de ammas. Så amma på.

Svar på tråden 3 månader å väger 7 kg!