Du måste logga in för att svara i en tråd.

• cocacarro

Problem med Boxer?

Hej!

Vi har haft Boxer i ungefär ett år nu och i början fungerade det jättebra men med tiden så har allt fler kanaler försvunnit alternativt börjat få pixlar väldigt ofta. Trodde först att detta berodde på vår antenn men efter att ha testat både antennförstärkare och flera olika bordsantenner utan bättre resultat så börjar jag tvivla. Någon annan som har avrit med om samma problem eller har något tips på vad det kan vara?

• Svar på tråden Problem med Boxer?
  • Sunflower

Om du har en babyvakt i närheten så kan de störa. Likaså olika väderförhållanden. Vi kan tex inte se på tv om det är klart och soligt väder, det blir bara pixlar och kanalerna försvinner.

• tomcar1

Hej !
    Vår box blir jättetråkig, så fort det blåser ute och vi har boxer. Vissa kanelr försvinner, andra har inget ljud o.s.v
    Mvh tomcar1

• cocacarro

Känns inte som våran boxer påverkas så mycket av vädret, däremot om någon rör sig mycket i rummet så att kolla på vissa kanaler när man har barn som springer runt i samma rum är omöjligt

• tomcar1

cocacarro...det är dåligt att det ska behöva vara så känsligt tycker jag och att man inte kan se tv4 komedi och tv4 guld, gör mig galen !
    Mvh tomcar1

• timberhochmandie

De som ligger på de högsta frekvenserna är de som är mest känsliga för störningar. De på femte bandet. Vi blev av med några vid nåt tillfälle, men jag kommer inte ihåg exakt vilka kanaler det rör sig om. Euro Sport, vet jag men kommer ej ihåg de andra. Går att läsa en del på boxers hemsida...

• Sunflower
    cocacarro skrev 2007-07-23 20:59:15 följande:
    Känns inte som våran boxer påverkas så mycket av vädret, däremot om någon rör sig mycket i rummet så att kolla på vissa kanaler när man har barn som springer runt i samma rum är omöjligt
    Men så har vi också det!!!

Och vi som trott att det var fel på antennen så den bytte vi, men kabeln är fortfarande av modell äldre. Så då trodde vi att felet låg där.

Men åååh hur ska man göra? Vi har skrivit och klagat till Boxer flera gånger, till sist skrev de att vi kunde få hit nån som kunde mäta signalstyrka och titta över vårt system. Men jag brydde mig aldrig om det. Vi har en granne som är radio/tv-handlare och han säger att Boxer beter sig på det här viset och går inte att göra nåt åt.
  • tomcar1

Vi har fått rådet att byta till Viasat istället, men har inte gjort det. Flera som har haft boxer har bytt till viasat och det ska tydligen vara bättre, men jag vet inte.
    Mvh tomcar1

• cocacarro

Fast viasat har inte både trean och femman va? Var just därför vi valde boxer.

• Twilight

Nix, inte 5an. Vi har dock en box från Viasat o en från Canal Digital, då får man både 3an o 5an Men aldrig mer Boxer, huuu!

cocacarro skrev 2007-07-24 13:31:43 följande:
    Fast viasat har inte både trean och femman va? Var just därför vi valde boxer.
    ♥A&J... Och mamma♥
Svar på tråden Problem med Boxer?