adotionssajt!
Jag har vid flera tillfällen undrat vad jag gör på mitt jobb som jag just nu riktigt avskyr att vara på. Men så undrar jag då att vad ska jag göra istället..
Jag är undersköterska/barnsköterska och antingen får jag plugga vidare eller börja på proffice där jag har stående inbjudan..men nä det är inget jag brinner för.
Men så var det för ngr dagar sen, en vän som är adopterad hörde av sig och mådde skit och sa i förbi gående att det borde finnas en sajt som man kunde få hjälp. Dels andra att prata med som är adopterade och även hjälp att finna sin biologiska familj.
Har pratat med ngr styckna både adoptivbarn och även föräldrar som adopterat och alla tycker likadant.
Min kusin som adopterat tyckte det skulle finnas ngt ställe där man kunde byta erfarenheter och träffa andra och som bara handlade om det här.
Nu tänkte jag bara höra här från er vad ni tycker..
Ska man kanske öppna ngt sånt..för det är ju ngt man kan och ngt som är kul och brinner för.
Nåja..veligt blev det men hade varit kul om ngn ville svara.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-30 09:37:52:
Jag har gått ihop med ngr vänner och vi ska försöka få ihop ett forum. Men det kommer mest vända sig till adopterade. Efter att ha hört mej för och sökt mkt på internet ser man hur många adoptivbarn som söker sina rötter och som inte fått hjälp hemifrån då många adoptivföräldrar blivit stötta eller inte tyckt det var viktigt nog att ens åka till födelselandet eftersom de är "deras" barn nu..vilket naturligtvis är så men jag hade aldrig hittat mina föräldrar utan stödet från mina adoptivföräldrar och det är det vi vill gå ut med att det är jätte viktigt förstå att barnen ngn gång kommer komma med en miljard frågor och även en längtan att få träffa sin familj. Vet av erfarenhet här att många fnyser åt det men jag säger inte att alla känner så. Men i alla fall är det åt dem forumet kommer vända sig till. Vi ska försöka att hjälpa till att finna deras rötter och även starta en hjälptelefon.
Men som sagt..det är bara på planeringsstadiet ännu.
/inoka