• Ch Belair

Hur många gånger per dag ska en hund bajsa normalt?

Ja, jag undrar lite över hur ofta en hund normalt ska bajsa per dag? Jag har ju hört att de inte ska bajsa hur många ggr som helst eftersom det betyde att fodret är dåligt och att de inte tar upp näringen så bra. Hur ofta bajsar era hundar?

• Svar på tråden Hur många gånger per dag ska en hund bajsa normalt?
  • pyretina

2 gånger per dag, om inte hårbollen fått nåt att mumsa på under dagen så att säga för då kan de bli oftareRäcka ut tungan... Men annars är de en gång på morgonen och kvällen..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • Uncia

här hemma varierar det lite. ena gör en gång per dag bara medan dem andra varierar, men ofta 2ggr per dag.

• Mirris

Min brukar bajsa morron o kväll.. och ibland om hon stulit mat så blir det nån mer gång

Hon käkar Eukanuba.. ca 1-2 dl om dagen.

• Jag är den bästa mamman dom har

2 ggr per dag haar hon fått märjben blir det tre eller fyra första dagen bpå benet

mamma till tre 0212, 0408, 0701 Kanske en 08
  • Ch Belair

Ok, vår hund får Hills och skiter ca. 3 ggr per dag. Tycker ni det är för mycket? Han får även restmat från oss varje dag, så kanske därför det blir lite oftare?

• Rosali

Kul med lite skitsnack, haha! Min bajsar 2 ibland 3 ggr/dan.

• sheeba

Vår bajsar 2-3 ggr/dag. Det är väl rätt så normalt.
    Med vår första hund så sa veterinären att bajsar han me rän 4 ggr så är det något som inte stämmer. Det är för mycket, han var visserligen sjuk och kunde bajsa upp mot 6 ggr/dag. Han åt hill´s.

• mallansprallan

Hon bajjar oftast 1gång/dag men ibland 2. Hon äter ingen lyxmat men hon mår bra i magen och i övrigt.

• DalaPetra

När vi tog hand om vår schäfer så åt han riktigt skitfoder dvs Dogman Dinner och sket flera typ 4-5 ggr per dag. Som bäst var det kanske 3 ggr per dag men inte bra.

Nu äter han Halla foder men även på Doggy original var han bra och bajsade typ ca 2 ggr per dag.

• Needy

Våran bajsar morron o kväll...sen beror det lite på vad han gör. Om han går lååångt..så magen riktigt kommer igång- blir det oftare.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • mysmatte

2-3 gånger är nog normalt men min tik bajsar 3-7 gånger om dagen fast det är också normal.. Beror nog på foder och andra grejer hunden äter vet hundar som bajsar 12 gånger och alltid löst då vet man att fodret innehåller mycket spanmål.

• fantasy

vår hund bajsar ca 3-4 ggr per dag, ibland mer ibland mindre.

• Marlene B

2 ggr och han äter just nu Magnussons.

Har kört med Hills förut och då sket han oftare.

• Teschty

min hund bajsar 2 ggr/dag, fast han lägger såna små harskitar så jag får ibland leta för att kuna plocka upp dom

• dunderhonung

Oftast 3 gånger/dag och han äter eukanuba

• Tösen83

Ungefär 2-3 gånger per dag ibland mindre. Han äter First choice, mycket bra mat, kan jag rekommendera! Han är aldrig lös i magen!

Svar på tråden Hur många gånger per dag ska en hund bajsa normalt?