• kissmekate

"Skiter björnen i skogen...?"

Om man frågar något där svaret uppenbarligen är "ja" så kan vissa häva ur sig "skiter björnen i skogen...?" Det är så fullkomligt idiotiskt tycker jag. Visst kan björnar skita i skogen men lika gärna på ett fält eller i en villaträdgård om den har sprungit lite fel.

Kan någon försvara detta idiotiska uttryck?

• Svar på tråden "Skiter björnen i skogen...?"
  • Nyfiken gul

man säger så bara för att understryka det självklara svaret

• MilliTezla

Sover Dolly Parton på rygg ?

• kissmekate

Jamen det finns ju inget självklart svar... "skiter björnen i skogen..." svar: "ibland"

• Tant Green

Ja, tänk om Dolly Parton sover på sidan ibland då blir ju allting fel!

• kissmekate
    MilliTezla skrev 2007-07-23 17:59:39 följande:
    Sover Dolly Parton på rygg ?
    Kanske mer uppenbart... fast med egen erfarenhet av stora tuttar så kan jag säga att magläge är fullt tänkbart...
  • MilliTezla

Ja, hur skulle världen se ut då ? om Dolly en natt bestämmer sig för att sova på sidan eller om Björnen skiter på en rastplats vid vägkanten ??

• Nyfiken gul

själv har jag aldrig ens hört det uttrycket  - men förstår liknelsen...

är bollen rund?
    Är triangeln trekantig?
    äter maskar jord?

osv...

• kissmekate
    Nyfiken gul skrev 2007-07-23 18:03:16 följande:
    själv har jag aldrig ens hört det uttrycket  - men förstår liknelsen... är bollen rund?Är triangeln trekantig?äter maskar jord?osv...
    Jo... jag förstår vad man menar såklart men det är bara irriterande eftersom svaret inte är ett självklart ja på den frågan...
  • Tant Green

Men det är väl rätt osannolikt att en björn ALDRIG skulle skita i skogen under hela sin livstid? Fast det finns ju djurparksbjörnar förstås... så uttrycket "är påven katolik" kanske är bättre... men tänk om han bara låtsas?? och "har påven en rolig mössa" är ju inte bättre för alla kanske inte tycker att den är rolig? Svårt problem det här...

• kissmekate
    Tant Green skrev 2007-07-23 18:19:40 följande:
    Men det är väl rätt osannolikt att en björn ALDRIG skulle skita i skogen under hela sin livstid? Fast det finns ju djurparksbjörnar förstås... så uttrycket "är påven katolik" kanske är bättre... men tänk om han bara låtsas?? och "har påven en rolig mössa" är ju inte bättre för alla kanske inte tycker att den är rolig? Svårt problem det här...
    finns det eg något riktigt bra påstående som verkligen håller..? det skulle vara det om att bollen är rund....
  • MilliTezla

Njae, den de har i rugby kallas väl boll ? Trots att den inte är rund ?kissmekate skrev 2007-07-23 18:24:04 följande:

finns det eg något riktigt bra påstående som verkligen håller..? det skulle vara det om att bollen är rund....
  • kissmekate
    MilliTezla skrev 2007-07-23 18:25:50 följande:
    Njae, den de har i rugby kallas väl boll ? Trots att den inte är rund ?kissmekate skrev 2007-07-23 18:24:04 följande:
    attans...
  • Tant Green

Fast "bollen är rund"-uttrycket är ju liksom upptaget redan av sportkommentatorer. Jag måste fundera lite mer på det här...

Svar på tråden "Skiter björnen i skogen...?"