• Nilo

Slår han emot livmodertappen när vi har sex?

Håller på för fullt med att skapa ett nytt liv, första gången för oss :)

Jag tror att jag har ÄL idag eller imorgon, BIM 7/8, men vi kör iaf varje dag.

Min fråga: när vi hade sex idag så fick jag liksom lite obehagskänsla ganska långt ner i magen, som att min man kom emot något. Jag vill inte ta och känna på livmodersgrejen, men tänkte kolla om nån annan känner igen detta.

Ha en bra dag, Nilo

• Svar på tråden Slår han emot livmodertappen när vi har sex?
  • Nilo

okej, nej så ont gjorde det inte, mest som att man tryckte på något...omg...varför kan man så lite om sin kropp?

• Nikitastar

Hehe, ja säg det. Ja men det kanske gör olika ont på olika människor, vad vet jag...

• Leons Mami
    Nilo skrev 2007-07-23 19:08:45 följande:
    okej, nej så ont gjorde det inte, mest som att man tryckte på något...omg...varför kan man så lite om sin kropp?
    Gör det alltid ont eller bara runt ÄL?
  • Nilo

Leons Mami,

Det känns inte såhär annars. Det var därför jag blev fundersam, lite obehagligt bara eftersom jag inte vet vad det är. Eller om det är något alls.

• timberhochmandie

Det måste inte alls göra ont när han kommer emot livmodertappen! Den flyttar ju på sig under cykeln och periodvis vorde det i princip omöjligt att ha samlag utan att komma åt tappen. Inte ett dugg ont.

• Nilo
    timberhochmandie skrev 2007-07-23 21:03:29 följande:
    Det måste inte alls göra ont när han kommer emot livmodertappen! Den flyttar ju på sig under cykeln och periodvis vorde det i princip omöjligt att ha samlag utan att komma åt tappen. Inte ett dugg ont.
    Ja precis, det låter ju helt logiskt ;) Jag blir lite nojig bara när vi har bebisverkstad här hemma. Jag är lite kontrollfreak, men jag kan ju inte kontrollera naturen och evolutionen (om min man föröker lugna ner mig med...hehe...)
  • Leons Mami
    Nilo skrev 2007-07-23 21:01:22 följande:
    Leons Mami,Det känns inte såhär annars. Det var därför jag blev fundersam, lite obehagligt bara eftersom jag inte vet vad det är. Eller om det är något alls.
    Jag känner så där när jag har ÄL... men aldrig annars. Så det beror nog på ÄL
  • Stedt

lite nyfiken... har aldrig tänkt på det förut men ytterst sällan känns det precis som du beskriver nilo.
    Kände som maken kom emot något i går morse när vi hade sex. Jag har ÄL-flytningar idag (tror jag). Kan det allstå ha ett samband tror ni? Det gjorde lit eont igår och jag har Äl idag. Om ja, då var det väl rätt bra tajming att vi myste igår eller vad tror ni?

• Leons Mami
    Stedt skrev 2007-07-23 22:10:28 följande:
    lite nyfiken... har aldrig tänkt på det förut men ytterst sällan känns det precis som du beskriver nilo. Kände som maken kom emot något i går morse när vi hade sex. Jag har ÄL-flytningar idag (tror jag). Kan det allstå ha ett samband tror ni? Det gjorde lit eont igår och jag har Äl idag. Om ja, då var det väl rätt bra tajming att vi myste igår eller vad tror ni?
    joorå, det va bra taming det där
  • Nilo
    Stedt skrev 2007-07-23 22:10:28 följande:
    lite nyfiken... har aldrig tänkt på det förut men ytterst sällan känns det precis som du beskriver nilo. Kände som maken kom emot något i går morse när vi hade sex. Jag har ÄL-flytningar idag (tror jag). Kan det allstå ha ett samband tror ni? Det gjorde lit eont igår och jag har Äl idag. Om ja, då var det väl rätt bra tajming att vi myste igår eller vad tror ni?
    Ja, isåfall var det ju perfekt tajming! Skönt att höra att ni också känner igen detta...puh :) Vi började denna månaden med verkstaden och för första gången (nästan iaf) så lyssnar jag verkligen på min kropp (givet, ibland lite för mkt kanske). Så nu märker man saker som man inte tänkt på innan...typiskt, ellerhur? :)
  • Stedt

ja, man har ju helt klart en tendens att analysera en del när man bestämt sig för att man vill bli gravid. Lätt att få alla tänkbara symptom ;) Detta med livmodertappen och ÄL var dock nytt för mig. Hade ingen aning att det kunde ha ett samband. Klickade på inlägget just för att jag reflekterade över att det gjorde lite ont igår. Det händer inte särskilt ofta att det gör ont men det har hänt förut. Kan ju helt klart varit så att det var under ÄL-tider. Det verkar ju logiskt.
    Tror i vilket fall som helst att det inte är ngt att oroa sig för. Inte farligt men inget kul för det är ju ingen behaglig känsla även om jag inte upplever det som JÄTTE ont.
    Lycka till med bebisverkstaden Nilo!

Nilo skrev 2007-07-23 22:35:01 följande:
    Ja, isåfall var det ju perfekt tajming! Skönt att höra att ni också känner igen detta...puh :) Vi började denna månaden med verkstaden och för första gången (nästan iaf) så lyssnar jag verkligen på min kropp (givet, ibland lite för mkt kanske). Så nu märker man saker som man inte tänkt på innan...typiskt, ellerhur? :)
  • wellpapp

visst kan tappen vara känsligare runt äl...

varför oroar du dig? tror du något kan vara fel med själva tappen?

hursom så är det absolut ingen fara att ha sex!
    det är ju så ni blir gravida vettja

• Nilo
    Stedt skrev 2007-07-23 22:50:37 följande:
    ja, man har ju helt klart en tendens att analysera en del när man bestämt sig för att man vill bli gravid. Lätt att få alla tänkbara symptom ;) Detta med livmodertappen och ÄL var dock nytt för mig. Hade ingen aning att det kunde ha ett samband. Klickade på inlägget just för att jag reflekterade över att det gjorde lite ont igår. Det händer inte särskilt ofta att det gör ont men det har hänt förut. Kan ju helt klart varit så att det var under ÄL-tider. Det verkar ju logiskt. Tror i vilket fall som helst att det inte är ngt att oroa sig för. Inte farligt men inget kul för det är ju ingen behaglig känsla även om jag inte upplever det som JÄTTE ont. Lycka till med bebisverkstaden Nilo!
    Tack Stedt!
Svar på tråden Slår han emot livmodertappen när vi har sex?