• Jossi82

klädkod: kavaj?

vad innebär det för oss tjejer? ska på brölopp om två veckor med den klädseln...
    tacksam ör svar

• Svar på tråden klädkod: kavaj?
  • Nyfiken gul

Kavaj / Kostym

Mörk kostym, men ljus
    kostym går bra under
    sommaren. Valfri elegant klädsel,
    tex: dräkt eller kort klänning.

• Polgara

Jag ska på 2 brölopp varav det ena är i helgen som kommer. Jag är höggravid och inget känns skönt...men jag har ett par svarta tunna byxor som har vita kritsträck (längden) och sen en tunn typ singoalla topp till...fungerar det?

Ska färga håret och ha en enkel uppsättning bara..lätt smink och några smycken.

Till det andra bröloppet vet jag inte än vad jag ska ha,beroende på vilket väder det blir då (4/8)....

• mallansprallan
    Polgara skrev 2007-07-23 19:21:56 följande:
    Jag ska på 2 brölopp varav det ena är i helgen som kommer. Jag är höggravid och inget känns skönt...men jag har ett par svarta tunna byxor som har vita kritsträck (längden) och sen en tunn typ singoalla topp till...fungerar det?Ska färga håret och ha en enkel uppsättning bara..lätt smink och några smycken.Till det andra bröloppet vet jag inte än vad jag ska ha,beroende på vilket väder det blir då (4/8)....
    Ja det tycker jag!
  • mrskensington

Är man höggravid så är man ursäktad med nästan vad som helst. Det är inte lätt att hitta finkläder som funkar med den kroppsformen, och de allra flesta har full förståelse för det.

• Polgara

mallansprallan: Det låter bra det. Jag har sån ångest över kläder...finns ju inget fint i affärena heller..men sen är jag ju så kritisk mot mig själv ochså.Fot i munnnen

• Polgara

mrskensington: Jo jag hoppas ju det...alltså det är ju släkten båda bröloppen och alla vet att jag inte mår så där superduperbra så här på sluttampen...

• Jossi82

Håller med. är man gravid så kan man ha det som känns bäst. dessutom kan man ha vanliga skor utan att någon bryr sig... =) själv ammar jag och därför inte ha klänning. så det måste bli kjol.. har en ljusrosa knälång sommrig kjol och tänkte ha en svart armlös polo till det (tunn polo) samt klackskor, tror ni det fungerar?

Svar på tråden klädkod: kavaj?