• ezzy

Ni som har erfarenhet av olika lösningar för att kunna använda era vanliga byxor längre under graviditeten...

Är bara i v.8 ännu så länge men byxorna börjar redan kännas tighta i midjan. Hittade 2 lösningar på nätet som man kan använda för att kunna behålla sina vanliga byxor längre under graviditeten....någon som har erfarenhet av Bellybelt ....
    www.amvina.se/fertilemind/default.aspx
    eller Bellaband....
    eller www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp&branchid=5&id=394&catid=46

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av olika lösningar för att kunna använda era vanliga byxor längre under graviditeten...
  • Skytten75

Sätt ett gummiband i hålet och andra ändan i knappen på byxorna. Ha en lång tröja över. Billig lösning!

• blomsan

jag har bellybelt och det är det sämsta man kan använda, jag hatar det! även om man får ihop byxorna är ju gylfen öppen, så det hjälper ingenting. nä, jag ska ut och handla mammabyxor!

• Solglimtar

Köpte ett bella band och tyckte det funkade bra första tiden, dock inte så länge för när magen blev lite större ville jag ändå ha byxor man kan ha knäppta och bandet flyttade på sig hela tiden tyckte jag. Men det finns ju billiga varianter på HM som man kan testa! Kanske mer värt det då, än om man betalar 250 spänn hos mammarazzi, som jag gjorde =)

• a halleluja moment

sydde i kilar i mina byxor ,visserligen inte i jeans,men i tunna byxor gick det smidigt.I jeansen hade jag en hårsnodd som höll ihop,men det funkar ju bara ett tag.
    sen är ju modet så bra nu med långa linnen och tunikor..men ett tips är ju att inhandla 2par mamma byxor.För det är nog det skönaste man kan ha på sig
    klämmer inte åt magen osv.

• Nim

Om man har 'laga' byxor, i midjan alltsa, kan man ha dem lange. Hade mina vanliga jeans fram till vecka 30-33 tror jag och har haft ett par vanliga byxor med ett brett balte och oppen knapp fram till nu, v.39.

• Lillasyster07

ha långa tröjor över... så har jag klarat mej. Gina tricå ja de stavas inte så men kan inte komma på stavningen nu. Deras linnen är super dom täcker även om du har byxorna uppknäppta!! verkligen att rekomendera!

• Två paddlar och en svans

Jag använder mina vanliga jeans med ett brett skärp. Sen har jag köpt ett gäng långa topar och "bump bands" (se under tops) på www.isabellaoliver.com

Funkar bra och så känner man sig fin.

Tillägg: Jag är i v. 17. Vet ej hur detta funkar om ett par månader.

Tillägg igen: Jag har alltså jeansen uppknäppta tillsammans med skärpet. Men man ökar ju inte i storlek i övrigt, i alla fall inte så tidigt i graviditeten.

• Sandriz

jag har mina vanliga jeans än, med en tröjfärlängare (bella belt typ) och gumminsodd i midjan, funkar kanon och är i vecka 28.

• Andreanskan

Jag har mina låga vanliga baggyjeans med översta knappen uppknäppt och en scarf i midjan istället för skärp. Spännet på skärpet skar in i magen och gjorde ont men scarfen bara trär jag på samma sätt som skärpet och det funkar kanon. Snyggt är det också.... Me like!
    Har letat på flera ställen men inte hittat ett enda par schyssta byxor. Köpa vanliga med låg midja, det funkar lika bra..

• MERlight

Jag vill inte heller ha mamma byxor. Ser ju inte klokt ut när tyget går så högt upp på ryggen, det ser ut som om min rumpa är gigantisk. Jag har köpt ett par jeans som är två storlekar större i vidden (26 istället för 24 då jag även blivit rundare om låren och rumpan) än vad jag brukar ha + låg i midjan. I början av gravdiditen kunde jag ha dem stängda men nu har jag dem helt öppna fram + ett brett bälte så det syns inte. I kombination med långt linne eller tröja så ser jag helt normal ut fast med en stor mage

Det bästa av allt är att sen när bebisen är född kommer jag att kunna ha de här jeansen tills jag gått ner i vikt och magen försvunnit. När jag fick sonen var det inte så kul att ta på sig mamma byxorna efter förlossningen eftersom det var det enda som jag kom i.

Jag är nu i v28.

• MERlight

Det där med scarfen lät ju snyggt och bekvämt, det ska jag prova!!

Andreanskan skrev 2007-07-30 19:13:41 följande:
    Jag har mina låga vanliga baggyjeans med översta knappen uppknäppt och en scarf i midjan istället för skärp. Spännet på skärpet skar in i magen och gjorde ont men scarfen bara trär jag på samma sätt som skärpet och det funkar kanon. Snyggt är det också.... Me like! Har letat på flera ställen men inte hittat ett enda par schyssta byxor. Köpa vanliga med låg midja, det funkar lika bra..
  • Nike

Två paddlar och en svans skrev 2007-07-29 22:45:36 följande:

Jag använder mina vanliga jeans med ett brett skärp. Sen har jag köpt ett gäng långa topar och "bump bands" (se under tops) på www.isabellaoliver.comFunkar bra och så känner man sig fin.
    Två paddlar och en svans: Om man beställer såna "bump bands" från IsabellaOliver, får man en svart & en vit då (de verkar komma i set om två)?
    Nån som vet om motsvarande finns att köpa i butik i Stockholmsområdet?

Nike: Yes, du får en vit och en svart. Samma typ av band finns överallt, på H&M och Lindex t ex, fast jag vet inte om de håller lika hög kvalitet. Beställde från Isabellaoliver eftersom jag älskar deras gravidkläder och passade på att köpa en "cap wrap top" och en hel del annat samtidigt. Passar på nu när de har rea. Det är dyrt, men kvaliteten och passformen är verkligen super.

Nike: Det var så lite så!

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av olika lösningar för att kunna använda era vanliga byxor längre under graviditeten...