DNA-test, pris?
Är det nån som vet vad det kostar att göra DNA-test för att kolla om det är enägg eller tvåäggs- tvillingar? Är med i tvillingklubben och har hört att det finns nån rabatt.
Är det nån som vet vad det kostar att göra DNA-test för att kolla om det är enägg eller tvåäggs- tvillingar? Är med i tvillingklubben och har hört att det finns nån rabatt.
Enligt mejl som jag fick från företaget (Dynamic code) i början av juni kostar det 1742 kr inklusive moms om man är medlem i svenska tvillingklubben. Vi skickade in material för DNA-test (tops som vi hade rullat på insidan av kinden på pojkarna) i början av juli och hoppas få svar i augusti någon gång. Det skall skickas mot postförskott så att man betalar på det sättet.
Jag har skickat in dit men dom dröjer med svaret, det har snart gått 6 veckor sen vi skickade kuveret. 1992 kr kostar det om man inte är med i tvillingklubben....
Dad2Twins: Du kan väl berätta när ni får svar, jag är så nyfiken och undrar hur lång tid det kommer ta. Kan tänka mig att det tar längre tid nu under sommaren, om många har semester i juli...
Vi gjorde testet hösten 2005 och då tog det ganska exakt 6 veckor att få svar.
Vad tror ni själva att dom är? En- eller tvåäggs?
Vi har hela tiden trott att det är tvåägg eftersom alla faktorer tydde på det men nu vet vi inte för de är så himla lika. Visserligen är de bara 4 månader men ändå. Det är väl mest troligt att de är tvääggs men det finns ju en chans att de är enäggs (två tjejer). Egentligen spelar det ingen roll men jag är så nyfiken på hur det förhåller sig.