• PerG

Gravtest ihop eller själv?

Jag förvånas lite över att många testar i "smyg" och sedan berättar för sin partner om det var positivt. Varför smyga med det?

Jag skulle nog nästan bli lite besviken/irriterad om jag fick veta det i efterhand. Klart man vill vara med när man får beskedet!

Hur gjorde ni och hur resonerade ni? Gjorde ni testet ihop eller för er själva?

• Svar på tråden Gravtest ihop eller själv?
  • Chozzzan

vi gjorde det ihop. gick ut på balkongen och rökte och sen kolla =)

• Buffa

Jag kissar ifred, därför blir det så att jag har testat ensam.

• skåne84

kissa kan jag göra själv o tror ju inte min sambo vill stå o se på hihihii men direkt efter tittade vi ju ihop men toan e lite privat tycker jag det e ju inte så att man smyger med något bara för man vill kissa ifred eller???

• Sicali
    Precis vad jag tänkte med. Finns det verkligen människor som vill ha sin partner kikandes över axeln när de kissar
    Jag gjorde testet på toa och gick sedan ut och visade för sambon. Han har aldrig varit särskilt intresserad av att vara med mig på toa faktiskt.
    skåne84 skrev 2007-07-23 21:43:39 följande:
    kissa kan jag göra själv o tror ju inte min sambo vill stå o se på hihihii men direkt efter tittade vi ju ihop men toan e lite privat tycker jag det e ju inte så att man smyger med något bara för man vill kissa ifred eller???
  • linhol

Jag gjorde det själv utan att sambon ens visste att jag misstänkte någon graviditet. Jag testade på Alla Hjärtans Dag och gjorde det som en överraskning till honom. Hade det vart vid något annat tillfälle hade jag gärna velat ha honom med vid testet.

• gersime

Trodde inte vi hade lyckats den månaden heller så gjorde testet gick ut och åt frukost, skulle slänga testet och där var 2 streck Så jag såg det tyvärr själv och först, men sprang in och visade honom direkt

• Jullansmamma

måste faktiskt erkänna att jag gjorde grav testet med nr 2 då min man var på jobbet. Det var så att vi hade försökt i ett år och 3 månader och jag hade haft en blödning som vägrade ge med sig och mådde sjukt illa, ont i brösterna, men jag förstod inte själv att jag kunde vara gravid utan jag ringde till kvinnokliniken och de sa att jag var tvungen att göra ett test innan de kunde gör något så jag for på apoteket och köpte ett. Gissa vad förvånad jag var när det var possetiv, givetvis så ringde jag till min man som nästan började grina i telefon av lycka.

• annnniz

jag och min pojkvän gjorde det tillsammans, eller jag gick på toa själv men sedan satt vi och väntade...klart man ska dela den upplevelsen...jag skulle bli lite putt annars..men alla tycker ju olika=)

• Majamamma

Vi kollade oxå tillsammans. Jag frågade hur han ville ha det och han ville gärna vara med och det är jag glad för! Delade glädje dubbel glädje och delad sorg halv sorg!

• MERlight

Jag gjorde precis som du! Hade det varit en annan dag så hade vi nog gjort det tillsammans men nu var det ju alla hjärtans dag och när jag fick upp plusset så slog jag in det och gav det till honom i ett paket.

linhol skrev 2007-07-23 21:57:00 följande:
    Jag gjorde det själv utan att sambon ens visste att jag misstänkte någon graviditet. Jag testade på Alla Hjärtans Dag och gjorde det som en överraskning till honom. Hade det vart vid något annat tillfälle hade jag gärna velat ha honom med vid testet.
  • HelenaC78

Vi gjorde det tillsammans, eller han var ju inte med mig på toa. Men innan jag hann ut från toa så hade det blivit ett tydligt + Men sen gick jag ut för jag blev osäker på vilken av dom som visade "mina" streck och det som liksom alltid ska bli något. Så min sambo fick kolla... så egentligen gjorde vi ju det inte "tillsammans"! "Mitt" + kom upp fortare än det andra exempelstrecket.
    Skulle aldrig göra det utan honom. Väntade ca 4 dagar extra bara för att han skulle vara med när vi fick beskedet (som jag redan var väldigt säker på eftersom mensen var 10 dagar sen och jag hade tok-ömma bröst)

• Malia75

Jag testade på jobbet, men det var bara för att säkerställa att jag inte var gravid så jag kunde börja med Pergotime igen. Sen satt jag på toa och grät i en kvart innan jag ringde min man.

(När man testat negativt i 5 år orkar man inte med den här gemensamma stora testardagen längre, dessutom kunde jag ju inte i min vildaste fantasi tro att jag faktiskt skulle få se ett plus den här gången, då hade jag INTE testat på jobbet.)

• Pippiputti

Jag trodde inte att jag var gravid utan skulle ta ett test för säkerhets skull innan jag skulle ringa gyn för jag trodde jag fått en cysta. När jag såg pluset gick jag och visade honom det direkt. Dessutom blev jag så chockad att jag glömde bort vad plus betyder så han fick ju lov att hjälpa mig att tyda det.

• eriQa

jag tror inte jag ens sa nåt till sambon att jag skulle testa, eller så sa jag men fick ingen reaktion. men så 'kan inte jag få barn' heller, jag testade ändå för mitt humör hade varit helt galet i ett par veckor, menssymtom men inge mens kom, så jag tänkte att jag väl kunde testa. när jag fick pluset, som var en enorm chock rusade jag ut och frågade sambon om testet verkligen visade att jag var gravid, och mycket riktigt var jag det. chock för oss båda, och enorm glädje! :D

Svar på tråden Gravtest ihop eller själv?