• MommySB

Pastoriserad ost????

Hur vet man om osten är pastoriserad? Köpte fetaost idag (och jag är sååååå himla sugen) men det står ju aldrig på förpackningen om den är pastoriserad eller inte?

Någon som kan hjälpa en ostsugen och gravid kvinna?

• Svar på tråden Pastoriserad ost????
  • Maroschka

Fast på fetaosten brukar det ju stå.
    Jag minns iallafall att när jag väntade Jakob så åt jag massor av ?apetinas? fetaost för den var tillåten att äta.

• MommySB

Okej. Det här var något danskt märke. Måste kolla igen.....

• lata kocken Johanna

sålänge det inte står opastöriserad på en mjölkprodukt så är de ALLTID pastöriserade!

Det måste enl lag framgå om en mjölkprodukt är opastöriserad

• HelenaC78

Jag äter massor med fetaost för det ÄR SÅ GOTT! Äter Aptenias för den vet jag är pastöriserad.

• Tigerwoman

Så gott som all ost man köper i vanliga affärer är pastöriserad! Står det inget om det på förpackningen så ÄR den pastöriserad.

• isis8080

jag äter västgöta hårdost som är mellanlagrad, ostlöpe...är det farligt?? Gud vad man blir förvirrad ibland.

• lata kocken Johanna

löpe finns i ALL ost!

lata kocken Johanna skrev 2007-07-23 22:21:59 följande:

sålänge det inte står opastöriserad på en mjölkprodukt så är de ALLTID pastöriserade!Det måste enl lag framgå om en mjölkprodukt är opastöriserad
    [/citat]

lata kocken Johanna skrev 2007-07-23 22:21:59 följande:
    [citat]
    sålänge det inte står opastöriserad på en mjölkprodukt så är de ALLTID pastöriserade!Det måste enl lag framgå om en mjölkprodukt är opastöriserad
    och så kan vi forsätta....
Svar på tråden Pastoriserad ost????