• Kristin24

Hormonplitor på bebisen

När försvann hormonplitorna från ansiktet på era bebisar?
    Noel är nu 1 månad och har massor i ansiktet, jag undviker choklad...men vet inte om det skulle hjälpa ändå.

På bvc sa de att de försvinner runt 1 månad, men jag tycker de blir mer o mer...

Go och glad Kexchoklad
  • Svar på tråden Hormonplitor på bebisen
  • allic76

Våran Johan hade det tills han blev nästan 2 månader, men nu är han hur fin som helst.
    Det går över, men de är ju inte allt för vackra när de ser ut som värsta tonåringen ;)

Hannah & Johans mamma
  • temple of love

På bvc här sa dom att det var helt normalt att ha hormonplitor fram till 6mån, kommer inte ihåg hur länge Neo hade sina men över 2mån var han nog. Däremot sa dom också att det inte gick att mildra på något sätt, medan jag tyckte det hjälpte jättemycket att smörja med mjukgörande kräm, typ idomin.

• Skrollis07

Hej på er!
    Min lilla dotter e 5 ½ månad och har mycket hormon plitor.
    Jag tvättar henne med ljummet vatten varje dag och hoppas på att dom snart försvinner.
    Hon ser ut som värsta ungdomen..hihi

Hoppas bara att det försvinner snart..

• Uddan

Min lilla Ida såg ut som en prickig korv i nästan 4 veckor. Började smörja med Minidern då hon blev torr. Nu så är nästan allt borta. När hon såg ut som värst trodde jag aldrig att det skulle försvinna, å hon hade mycket...

• vildamamma

runt 3 månader. men de e bara bra att dom finns, ett litet bevis på att imunförsvaret fungerar

• Kristin24

skönt att höra att fler har prickiga bebisar . Mama envisas med att kalla de för värmeutslag, men de är ju inte det..hihi.

Ska smörja när han blir torr...bara att hoppas han blir av med dom snart då.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Hormonplitor på bebisen