• Smülschen

Ändrad ögonfärg efter två års ålder!

Någon som varit med om att barns ögonfärg har ändrats efter två års ålder???

Lina hade knallblå ögon precis som jag fram tills hon var två år. Nu när hon är två och ett halvt är de rejält gröna i mitten och blåa runt om. Det är jättevackert! Hon har ärvt det efter sin pappa och hans familj som nästan alla har gröna ögon.

Men så sent...?

• Svar på tråden Ändrad ögonfärg efter två års ålder!
  • Piaf

Ja, med min äldste son hände samma.

Han hade klarblå ögon som sedan förändrades till min ögonfärg.

Festligt!!!

Tabula rasa
  • Niccan

Har inte varit med om det själv, men vet flertalet bekanta vars barn ändrat ögonfärg lååångt upp i åldern. Vet faktiskt inte när detta upphör att vara möjligt. Kul att din dotter fått så vackra ögon, då!

mvh/Niccan

• Snirkel

Både jag oc min äldsta dotter gick från blått till grönt och färgen var "färdig" när vi var fyra år så nog går det.

• Piaf

Det hände mig me. Jag var mycket äldre.
    Hade blå ögon upp till tio års ålder och sen blev dom gröna.

Tabula rasa
  • Bebis

Jo min son ändrade oxå sent, först var de blå sen grå, skiftade i grönt och nu är de nästan bruna.

Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
  • Smülschen

Hej Niccan!

Ja, det är verkligen festligt! Jag visste inte att det kunde förändras så sent. Hårfärg, ja visst, men ögonfärg!?

Piaf, vilken ögonfärg har du? Det är kanske vanligt vad gäller just gröna ögon...

• Piaf

Jo, dom är gröna.

Hade först min pappas ögon (sa alla) men fick sen min mammas (sa alla) Skrattande

Tabula rasa
  • Bebis

jag fick oxå min gröna färg sent. var helt blå när jag var liten men nu är de mer gröna.

Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
  • FaithHeavenly

HÄFTIGT! Då hoppas jag att min son får pappas vackra klargröna ögon!

• Snirkel

Hmm... det verkar vara när man blir grönögd som man skiftar färg sent. Vilken grönfärg blev det sedan på era/era barns ögon - grönblåa eller grönbruna? Mina blev åt det bruna hållet. ventilen.com/foto/pic/0605/28/1.jpg

• Smülschen

Hi hi! Det verkar vara vanligt med just gröna ögon! Väldigt spännande... Inte visste jag det här. 10 år alltså! Hon kanske får ljusbrun-gröna ögon som sin pappa till slut! Det hade varit HÄFTIGT! Fast på sätt och vis önskar jag att de kommer se ut precis just som de ser ut nu. De ser ut som droppar från Medelhavet eller nåt... (ett oförorenat medelhav, då rå..)

Kul att så många svarar!

• norgesessan

min äldsta son var nog 3 år när hans blåa blev gröna....lillebror på snart 2 har fortfarande blåa...fast inte så klarblåa som ettan hadde.

• Piaf

Hm... blåa eller bruna är svårt att välja.

De är GRÖNA, helt enkelt.

Varken jag eller min son har något blått kvar i ögonen, men det är ju absolut inget brunt heller.

Gult i så fall. Grönt med gult i...

Tabula rasa
  • Smülschen

Min man har gröna med brunt och lite gult i... Låter skumt, men det är jättefint! Resten av hans familj har mer grön-blåa ögon. Alla i min familj har blå ögon... Undrar om grönt dominerar över blått... Det är nog slumpen som avgör.

• C r e d o

Min son har också haft knallblå ögon men de ändrades ännu senare, runt tre års ålder.

• bubbli

min dotter har haft riktigt isblå ögon fram till nu då hon har fått gllenbruna stäänk i dom,skitballt! ser ut som partylinser!
    hon är 19 månader...

Svar på tråden Ändrad ögonfärg efter två års ålder!