• tintilar

Roadtrip - härliga platser i Sverige?

Behöver lite tips från er ute i landet.

Nästa vecka ska jag och gubben (och hunden såklart) ut på semester tillsammans. Vi vet inte var eller varför, vi behöver bara komma bort.

Vi tar våran pippigula Camaro -75:a, lite madrasser och annat, hunden och varsin tandborste och sen beger vi oss från Sthlm/Uppsala mot Strängnäs. Där ska vi ta en pizza och sen tar vägen slut. 5-6 dgr ska vi vara borta så det blir jäkligt segt att sitta på den där pizzerian trots att de har fantastiskt god pizza!

Så vart ska vi ta vägen?

Vi har inget mål, inget syfte, men behöver vara hemma på fredagen för på lördagen fyller svärmor+tvilligbror 50 = kalas. Dessutom reser våran kattvakt bort då. Vi skulle gärna vilja hitta lite marknader och mässor att hitta lite annorlunda, roliga 50-årspresenter på. Som nödplan har vi Ullared.

Vi är ett förälskat par i 20-årsåldern som haft ihop det i två år snart. Älskar djur, natur är spontana och skrattar mycket. Bilträffar med härliga amerikanare av veteranstandard är också väldigt intressant men vi gör gärna sånt vi aldrig gjort förr också.

Vi sover i bilen, gärna parkerade på någon mysig naturnära plats men kommer att se oss om efter ngn Bed and Breakfast/Motell eller liknande - finns det ngt i Sverige där hundar är välkomna? :angel: Han kan inte lämnas ensam i bilen en hel natt!

Så vad säger ni? Har ni några tips på vart vi kan bege oss och vad vi kan göra. Vi behöver eg inte göra ngt, att bara åka i vacker natur och ta in på café i nån mysig småstad går aldeles utmärkt. Nån som ska ut samma veka och vill ha sällskap en bit?

Hjälp oss att hitta till Sveriges härligaste platser!

• Svar på tråden Roadtrip - härliga platser i Sverige?
  • patrikiden

Vackraste platsen i sverige är svenska fjällen.

Kanske inte så mycket hjälp, men det är vad jag tycker i alla fall

• tintilar

Har fått fler svar om att åka just uppåt, kanske är dit man ska bege sig då. Det var min första känsla från början faktiskt.

• Borboleta

Göteborgs skärgård tycker jag är jättefin. Har mest erfarenhet av norra skärgården. Var på Fotö i veckan. Härligt om man vill vandra på klippor och känna vinden i håret. Litet mysigt fik fanns där, i hamnen, men inte mycket annat. På Hönö finns restauranger och affärer. Källö-Knippla är mysigt, Rörö är jättebra för vandring, och på Björkö finns både bad och skog.

• Borboleta

Österlen är också kanonfint. Många söta byar och fint landskap. Man kan titta på Stens huvud, Ale Stenar, Glimminge hus och mycket annat.

• Annikamed2barn

Naturligtvis ska ni åka längs Västkusten. Grebbestad, Smögen, Kungshamn och alla mysiga platser! Kanske även svänga in i Kungälv och gå på Bräckboden Annars är Gränna himla mysigt och hela den vägen längs vattnet. Visingsö kanske?

Svar på tråden Roadtrip - härliga platser i Sverige?