• mliten

Lön Receptionist/Telefonist heltid.

Halloj!

Jag undrar lite om vilka löner ni har som jobbar med Receptionist/Telefonist yrken.
    Jag själv har 4 års telefonist erf. samt ytterligare 1 år som Receptionist/Telefonist.
    Jag ska flytta till en större stad och har senaste året jobbat extra för ett bemanningsföretag och fått i mitt tycke en ganska låg lön ( 94 kr /tim).
    Vad tycker ni jag ska begära för lön till de heltidsjobb jag jag söker i denna nya stad?Vad har ni(om jag får fråga )
    Ska söka inom samma yrken då förstås

• Svar på tråden Lön Receptionist/Telefonist heltid.
  • jessie jones

94:-/timmen lät ju inge bra...då har ju jag till och med bättre inom vården....

• Tindrande

När jag jobbade som telefonist/kundtjänst, så hade jag en månadslön på 16000, det är ju 95,2 i timlön på en heltid.

• Novus

Där jag jobbar ligger en heltid på mellan 12-13000 efter skatt. Jag som jobbar extra får 101,5 i timmen + sem.er. och OB

• mliten

Jag tänkte mig ett löneanspråk på 16500...

Ja, jag vet att lönen är låg-men eftersom det bara var ett extraknäck medans jag studerade så gjorde det inte så mycket.
    Men nu när jag ska jobba heltid är det såklart en annan femma.

• Karpet

Jag skulle nog börja förhandligen på 18 000:- och sedan kanske ni slutar på 17' om du har tur.

Jag jobbade som receptionist i 3-4 år och hade 18 000:- på slutet, men ingångslönen var bara 14 000:-

• mliten

Ja..hehe, är lite dålig på att värdera mig själv..jag tänkte på 17 först.

• Jolie

börja högt! du har mycket erfarenhet, börja med 18 500.

• tintilar

Jag jobbar i Sthlm och började på 17500:- före skatt, utan utbildning eller erfarenhet. Nu har jag ca 18400:- (har jobbat i ca 10 månader). Tycker att det är en bra lön för min del. Men kommer att behöva jobba upp mig.

• mliten

Tack för alla svar..då ska jag fasiken ta mig i kragen o gå upp o begära iaf MINST 17500..oo vad svårt det är att ta för sig..

• ElinG

Hej!!

Jag har läst en ett årig utbildning till telefonist/receptionstt/ekonomiassistent.

Jag arbetar nu under sommaren på ett stort svenskt företag och får 17500 kr/månad och då har jag ingen erfarenhet förutom praktiken på samma företag.

• mliten

Shit...nu blir jag nästan lite förbannad hur underbetald man har varit...grrrr...aldrig mer-vill detta bemanningsföretag ha kvar mig får de fan punga ut..

• tintilar

Vill bara säga att det är väldigt olika vart i landet man befinner sig. Jag som jobbar i Sthlm har ju lite högre lön än en jämförbar person i tex Gävle.

Så det måste man ha i åtanke.

• mizztigger

jobbar som receptionst inom bemmaningsföretag och tjänar 92 kr timmen!!!

men.. var arbetlslös innan så.. bättre än inget

• Viljeblomman

Hade ut en månadslön på 18200 innan skatt

• Viljeblomman
    Viljeblomman skrev 2007-07-26 09:48:53 följande:
    Hade ut en månadslön på 18200 innan skatt
    Hade då jobbat i 6 mån
  • petsod

Jag har 10 års erfarenhet men tjänar ändå bara 17.500:- på en 100% tjänst(håller på att förhandla med företaget). För 5 år sedan när jag jobbade som konsult för Proffice tjänade jag 17.300:- så det har inte hänt så jättemycket de senaste åren. Man vet ju med sig att det inte är ett välbetalt yrke men bör ändå ligga runt 20.000:-/mån om man har tidigare erfarenhet.

• Liloli

Jag jobbar som receptionist o har ca 18000 kr. Det ska ligga mellan 17500- 20000 ungfär

Svar på tråden Lön Receptionist/Telefonist heltid.