• StarDuzt

Fortf symtom fast efter mens.. Illamående (så jag dör)+ont i äggstockarna

Hade BIM den 18 juli, fick min mens den 20 juli. Första mensdagen var den normal/riklig. Andra och tredje dagen var det inte alls lika mycket som det brukar vara. Så sista dagen lite. Annars brukar jag ha mkt mens dom 2 första dagarna, sen trappas det ner till nästan ingenting den sista dagen. Så den var inte riktigt som den ska vara..

Mådde fruktansvärt illa innan mensen, hade ont i äggstockarna och molvärk.. Så nu efter mensen mår jag fortfarande fruktansvärt illa och har ont i äggstockarna, brukar man ha ont i äggstockarna+molvärk även efter mens?
    Det är klart att jag ville bli gravid men skulle aldrig inbilla mig till att må så här illa Absolut inget roligt.
    Ska testa men ska vänta några dagar, eller iaf tills imorgon för att se om det försvinner.
    Ville bara skriva av mig lite och kanske det är någon som har varit/är i samma sits

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-24 10:31:55:

Hade sex igår men det gjorde bara ont. Iaf när han tryckte in den långt in, kändes som mensverk. Speciellt vid ridning och bakifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-24 10:57:06:

Ont i svanken med. Tycker synd om mig själv lite här

• Svar på tråden Fortf symtom fast efter mens.. Illamående (så jag dör)+ont i äggstockarna
  • Soulfly

har oxå haft mens  precis o ja känner sådan satans menvärk,fast ja inte har mens,o äl ska ja inte ha förän i helgen,undrar om ja har äl redan nu då eller? konstigt....hatar kroppens dumma påhitt!kramiz

Längtar efter liten ♥
  • StarDuzt

ja fy fasen mår så jäkla illa och det är jobbigt, igår tänkt jag det kanske bara är bakfylla eller något efter en hel helgs festande men ingen huvudvärk eller så.. bara detta jäkla illamåendet

• virvelflickan

Även jag haft mens men har fortfarande mensvärk. Mensen kom tidigare än vad jag trott och var allmänt konstig och väldigt sparsam. Testade i fredags eftersom jag inte var säker på att det verkligen var mensen, men fick ett minus. Men, mensvärken dröjer kvar och jag är på dag 6 i cykeln så det är ju alldeles för tidigt för ÄL-värk.

Vet inte vad det kan bero på...
    Jag har ju redan testat minus (men funderar på att testa igen om det inte blir bättre). Håller tummarna för pluss för dig!! :)

• StarDuzt

åhh tackar Ja hoppas på plus för oss! Det är ju det att jag har aldrig haft några känningar efter mens, inte ens vid ÄL brukar jag känna av något.. Dumma kropp som gör så här mot en!

• chriss

Jag sitter också och mår illa och har ont i området vid äggstockarna o livmodern (har liiite svårt att urskilja exakt vad som gör ont men tror det är äggstockarna). Har även ömma bröstvårtor.
    Jag hade mens förra söndagen 15/7.Hade molvärk o ont i äggstockarna redan före bim och det har fortsatt tills nu. Fick gå hem från jobbet igår för jag mådde så illa o idag är jag också hemma. Gjorde ett test idag o det visar negativt. Börjar bli orolig för vad det är. Ska ha äl i dagarna som kommer.Men i och med att jag haft ont så länge borde det inte bero på äl.

Kan tillägga att min mens kom 3 dar för tidigt och var ganska riklig i 3 dar för att bara försvinna lika fort som den kom.

StarDuzt: Jag tycker absolut du ska testa eftersom din mens inte var som den skulle. Kan ju mycket väl vara gravid

• Chatora

Jag är också en kvinna med konstig kropp. Hade ÄL runt den 19;e så jag tycker att det är för tidigt att känna ngt ännu även om det fäste denna gången. Och om det fäste vid förra ÄL så borde jag alltså vara ca v7 nu men då hör till saken att jag haft "mens" däremellan. Den var 4 dagar för tidig, inte speciellt ont och inte så riklig som den brukar vara. Och nu mår jag JÄTTEILLA!! har varit hemma från jobbet i 2 dagar. Hade också huvudvärk hela helgen som inte försvann med hjälp av värktabletter.. hmm skumt, jag känner mig inte gravid heller..

• StarDuzt

vilken tur att det finns fler som jag inte bara min kropp som är knas då !
    Chatora har du testat dig något ?

• chriss

Har ringt vårdcentralen nu så de ska ringa upp mig 14.00. BM och KK hade bara telefontider på morgonen. Läste mig till att en inflamation i äggledaren kan yttra sig med symtom precis som mina. Blir skiträdd nu Fan om det ska bli nåt fel på mig nu när jag SÅÅ gärna vill ha barn...

• Chatora

nä har inte testat ännu kändes dumt när jag "redan haft mens" så jag får väl se vid nästa BIM. Tycker man blir helt uppstressad av att ta test varje gång man tror att man är gravid för att inte säga besviken.. (när det blir - har aldrig fått ett + ännu)

Svar på tråden Fortf symtom fast efter mens.. Illamående (så jag dör)+ont i äggstockarna