• chockoladpudding

Det här med mensvärk i tidig graviditet!!! hjälp

surfade runt lite på nätet och kollade..på niomånader.se står det att man kan ha mensvärk i tidig graviditet och att det är så kallad växtvärk. Men senstår det att det är som mollande lätt mensvärk.

Ni som har/ har haft mensvärk under era graviditeter har de varit lät mensvärk?

För när jag får mensvärk så e det riktigt mensvärk precis som att mensen ska komma när som och det gör ont! dock håller det inte i sig hela tiden utan kommer och går vissa dagar känner jag inget.

OROLIG!

• Svar på tråden Det här med mensvärk i tidig graviditet!!! hjälp
  • Pankaka

Jag är gravid i v 7 och hade den första veckan RIKTIG mensvärk. Trodde först inte att jag var gravid för det kändes precis som alla andra månader, dvs riktigt kraftig värk så jag var tvungen att ta tabletter i några dagar. Jag har också tänkt på det där med att det ska kännas lite lätt molande men det gjorde det som sagt inte på mig heller. Men det verkar ju vara så olika! Lycka till!

• englaa

Jag hade "mensvärk" i början av graviditeten, kände nog utav livmodern som växte.
    Jag hade inte lite "lätt" värk utan hade jätte ont ibland.
    Jag ringde till sjukhus, för att kolla så allt stod rätt till, de sa att man inte skulle ha ont, vilket gjorde mej jätte orolig. JAg fick tid på en gång för VUL.
    Vilket kändes väldigt skönt, då de kunde säga att allt ser ok ut.
    Så slipper man vara så ororlig :)

• Vi ska bli tre

Växtvärk definitivt! Oroa dig inte om du inte samtidigt börjar blöda kraftigt.

• rosenkind

jag lider av samma o är jätteorolig... jag vet att det är vanligt med växtvärk. tydligen ännu vanligare om man är smal och inte har extra fett (enligt min gynekolog iaf). men jag är v 5+6 och vaknar flera gånger per natt av molande värk...kan det faktiskt vara normalt!!? På dagarna när jag rör på mig är allt bra...

• Therese33

Du behöver inte oroligt, jag är gravid i tionde veckan och första veckorna hade jag också grymt mensvärk, nu har jag lättare till och från...

• Dexxi

Jag har molvärk/växtvärk till och från hela tiden men vaknar tack och lov inte på natten. Är i v. 5 + 4
    Tycker det känns bra att man känner att nåt händer så jag är ganska glad över min värk. Brösten ömmar och är nog större problem dom...brukar somna på mage nämligen och det är just nu INTE skönt...suck...sen kommer magen vara i vägen i stället. Måste hitta ny bra sovställning snart....

• Cmon baby

Jag har också svåra värk, men jag vet att det hör till ibland, jag är i v 4. Jag rekommenderar ett varmt bad eller en värmekudde över magen, det är jätteskönt och har hjälpt mig ibland. Har också tagit alvedon om det blivit för starkt. Var inte orolig, detta händer många.

• LyNxQ

Det kommer att komma lite från och till genom graviditeten (åtminstone första hälften.. kommer inte riktigt ihåg hur det var.. men jag vet att det kom och försvann emellanåt)

• blackangel

Jag har oxå alltid haft som mensvärk i början av mina graviditeter. Med första barnet hade jag så ont så jag brukade ligga med värmedyna på mage och rygg.

• Rowanda

Jag hade också rejält ont, ffa de första 7 veckorna. Ibland fick jag sådana kramper att jag var övertygad om att det var ett missfall på G, så likt var det missfallet jag hade i december. MEN det var bara växtvärk, orolig var jag ofta.

Svar på tråden Det här med mensvärk i tidig graviditet!!! hjälp